ancestry - erfaringer?

Startet af Karin Pedersen, 05 Apr 2012 - 18:33

Forrige emne - Næste emne

Karin Pedersen

Kære læsere!

Jeg er i gang med at få be- eller afkræftet nogle familie-sammenhænge, og valgte så, blandt andet, at søge på ancestry. Mit spørgsmål går på at I har (dårlige) erfaringer mht. til udløbet af den "free 14-day trial of a membership". Har I oplevet at blive bombarderet med mails eller andet ubehageligt efter de 14 dage?
Jeg har dog udfyldt et par linier med familiemedlemmers navne (samt min e-mail-adr), da det ikke var muligt at se at der var en 14-dages gratis "prøveperiode". Jeg regnede dog ikke med at det var helt gratis, da mit bibliotek abonnerer på ancestry.
Men har I erfaringer - gode/dårlige - også mht. slægtshistorisk "udbytte"?

På forhånd tak for respons.

Med venlig hilsen

Karin Pedersen

Kirsten Tatt


Jeg har ikke noget træ hos Ancestry, men har et par gange gjort brug af deres free 14 days da
jeg søgte oplysninger om danskere emigreret til US. Det var fint.

Synes ikke at jeg efterfølgende er blevet bombarderet med mails.

Husk, du skal selv afmelde de 14 dage!

vh Kirsten


Karin Pedersen

Hej Kirsten!

Tak for dit svar. Jeg må ind at se hvor og hvordan man afmelder sig.

Mvh
Karin

Erik Hansen

Hej Karin.
Har du så fundet ud af det??
Skal man også oplyse sit Visa kortnummer?
For det har jeg det ikke så godt med,
når jeg ikke skal købe noget.
VH
Erik

Ove Steen Hansen

Jeg har også brugt metoden 2 gange, og ingen af gangene er jeg blevet afkrævet penge. Det har heller ikke været besværligt at opsige prøveperioden, og jeg har ikke fået spam-mails. Jeg anser Ancestry for et seriøst "firma".
Venlig hilsen
Ove Steen Hansen

Inge Lyngby

Jeg har dårlige erfaringer med Ancestry. Blev trukket for et beløb på knap 900kr så vidt jeg husker, min bank forsøgte at få pengene tilbage uden held, men det værste var, at jeg året efter automatisk blev trukket for et tilsvarende beløb. Det skal oplyses, at jeg mener, at have overholdt tidsfristen på de 14 dage, og at jeg desværre intet fandt inden for den tid. Efter at have fundet et tlf.nr. i USA jeg kunne ringe til, fik jeg forklaret mit problem og tilbageført de sidst opkrævede penge. Så det var en dyr fornøjelse for ingenting. Hver gang jeg får tilbud om noget fra Ancestry sletter jeg det med det samme,
og er samtidig meget opmærksom på, ikke at oplyse mit kontonr. til andre lignende "firmaer".
Men det er da dejligt at høre, at andre har haft gode erfaringer.
Venlig hilsen
Inge Lyngby

Karin Pedersen

Svar/respons til flere
Tak til jer alle for jeres indlæg.


Hej Erik Hansen

Nej, jeg har ikke fundet ud af hvordan man afmelder sig; jeg har dog heller ikke opgivet et kontonr. da jeg ikke vil betale for at taste et par familiemedlemmer ind; bare prøve muligheden for at få familiemed-
medlemmer "placeret" eller bekræftet.

Hej Ove Steen Hansen

Det glæder mig at det ikke har været besværligt for dig at opsige prøveperioden; nu skal jeg lige selv finde ud af det. Jeg vil ikke søge mere på Ancestry end den ene gang jeg prøvede, der kom et par navne "retur", måske skulle det forestille familiemedlems"muligheder", men det er ikke nogen jeg nogensinde har hørt om eller selv fundet i de kirkebøger eller folketællinger jeg har søgt seriøst i.


Hej Inge Lyngby

Det du har oplevet med Ancestry er det jeg frygter at blive udsat for. Jeg har dog kun opgivet e-mail-adr. så skaden er nok ikke så stor. Jeg er heller ikke så vild med sådanne "firmaer", og regner med at jeg finder stedet hvor jeg kan melde fra efter den 14 dages prøvetid.

Med venlig hilsen
Karin Pedersen

Inge Lyngby

Det håber jeg også for dig.
Nu er det her jo også en 3-4 år siden, og da var det kun muligt at melde sig ud pr. tlf.
Venlig hilsen
Inge Lyngby

Kirsten Tatt


Prøv at google:

'Ancestry blog'


- så skulle du komme til en side med forskellige links
- og i højre side også en 'customer service' hvor man kan afmelde 'unsubscribe'.


Kirsten

Inge Lyngby

Jeg kan kun se, at der står sign in og subschribe under customer service, men nu er det heller ikke aktuelt for mig mere. Som du ved: brændt barn skyr ilden.
Inge

Kirsten Tatt



http://ancestry.custhelp.com/cgi-bin/ancestry.cfg/php/enduser/sab_answer.php?p_faqid=891&p_sid=rHjwUlVk

- ja det er af kringlede veje, man finder hjælp.
Men ser denne side ikke sandsynlig ud til afmelding.

Kirsten


Da jeg i sin tid meldte mig til en 14 dages periode med kontonr osv - tog jeg et print af siden
hvor der ingen tvivl var om, hvor jeg kunne afmelde. Men meget er jo sket siden - det er snart en del år siden.

Inge Lyngby

Absolut - må så håbe nye brugere ser det.
Inge

Karin Pedersen

#12
Hej alle jer der har reageret på mine mails

Tusind tak for jeres respons med erfaringer og andet!

Det er godt at have et sted som dette hvor jeg kan søge hjælp og vejledning.

Jeg fik et mail tilbage fra Ancestry (efter at have mailet til en mail-adr. der ikke kunne svares fra). De henviste dog til "memberservice" og selv om jeg ikke betragter mig som medlem skrev jeg dertil.
Oprindeligt udfyldte jeg "kun" navn på mine bedsteforældre og min ene forældre på startsiden hos Ancestry. Jeg er sikker på at det stod et sted at man kunne prøve indtastningen af bedsteforældrene gratis (free) - kan dog ikke finde den tekst igen (!?) Jeg har således ikke meldt mig til den 14-dages gratis periode. Dog ved jeg ikke om jeg er "kapret" fordi jeg benyttede mig af Ancestrys "forside-service". I det mindste har de ikke mit kontonummer. Og de personer der poppede op et par dage senere som "forslag" (?) som mine aner, på basis af mine indtastninger, jeg aldrig hørt om.
Nu vil jeg vente at se om Ancestry memberservice reagerer på mit mail af dags dato.

Endnu en gang tak for jeres respons. Selv om det er lidt træls at glæde sig over at andre også har brændt fingrene - forstå det positivt - så er jeg glad for at jeg trods alt ikke er den eneste der måske har haft næsen for langt fremme uden at nærlæse hvad der er helt gratis (og risikofrit).
Ja, brændt barn skyer ilden.


Med venlig hilsen

Karin Pedersen