Niels Sigvardsen Møller

Startet af Ib Møller, 25 Mar 2012 - 15:21

Forrige emne - Næste emne

Ib Møller

Niels er født i Jordrup i 1898 og familien flyttede til Horsens ca. 1903.
Hvad blev der af ham?????

Bjørn Marcher

Goddag Ib, og velkommen i forum. Håber at vi kan hjælpe dig - det går altid lettere hvis du beskriver hvad du har af oplysninger.....

Her kunne det f.eks. være hvad forældrene hedder, om du har fundet hans konfirmation, eller en folketælling med familien, dødsfald for forældrene, børn for hans søskende etc. etc. Jo flere oplysninger, jo større chance for at der "ringer en klokke" hos en eller anden.

Så vi ser frem til lidt flere oplysninger....

venlig hilsen Bjørn
Bjørn Marcher
2670 Greve
www.bearfields.dk
Medlem af DIS-Danmark

Ib Møller

Niels er født i Jordrup i 1898. Hans forældre var: Jacob Nielsen Møller og Maren Andrea Danielsen


Ib Møller

Tak for den foreløbige hjælp men denne side har jeg gennemtrevlet, uden videre resultat. Men arbejder videre.

Vivi Winther

Hej Ib, lige et rigtig fødselsår på Niels 1899  :)

Niels Sigvardsen Møller f 9 februar 1899

1892-1908 Jordrup, Anst, Ribe opslag 16


Jacob og Maren´s vielse 23 maj 1897 
samme kirkebog opslag 89

her får du både oplyst deres forældre og hvor de arbejder født og konfirmeret  ;)

Mvh


Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

#6
Hej igen på denne side får du mange oplysninger om familien læg mærke til forældrene bliver skilt


http://www.genealogy.com/users/n/i/e/Per-Nielsen/WEBSITE-0001/UHP-0903.html


tillige får du Jakob´s  død 1943

Jakob Nielsen Møller d 19 Januar 1943
1936-1946 Horsens Vor Frelser, Nim, Skanderborg opslag 72

Hans adresse var da Allegade 12, Horsens

Mvh


Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Hej Ib, ser lige de har fået en søn i 1907 som er døbt i Katolsk Kirke,

Gustav Johannes Møller f 14 Januar 1907 på Vestergade 54, Horsens
1907-1912 Horsens Vor Frelser, Nim, Skanderborg opslag 4  - se under katolsk kirke står der ifølge politirapport 1917  ???

Meta Johanne Elisabeth Møller f 4 Juli 1909 på Nørretorv 9, Horsens under adressen står der ved dåb Vestergade 15,

det undre mig at ET barn bliver døbt katolsk kirke og ikke de andre.

Kan ingen konfirmationer finde, i Horsens. Men de flytter meget rundt tyder på de også har været omkring Handsted.

Har du nogle oplysninger om nogle af de andre børn??

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Ib Møller

Til Vivis orientering så er Gustav Johannes Møller min far. Han er så den næstyngste af søskendeflokken som blev splittet op da de var ganske unge og forældrene blev skilt.
Mht. den katolske kirke så skyldtes det vistnok noget med at det var honorarfrit at blive døbt her på det tidspunkt, der var ikke nogen af familien der var katolikker.
Men hvad blev der af Meta Johanne og Niels Sigvardsen Møller. Dem kan jeg ikke finde nogen steder?
på forhånd tak for interessen her på forum.

Vivi Winther

Hej Ib, Edward er født Kattesund 3, Horsens, men er også indskrevet i Lejerskov dog begge steder uden navn dvs ikke døbt

Eduard Kristian Peter Nielsen Møller f 13 november 1904
1903-1906 Horsens Vor Frelser, Nim, Horsens opslag 100
1904-1912 Lejrskov, Anst, Ribe opslag 8

Da forældrene bliver skilt ved du om moderen også bliver i Horsens??
Er din fader opvokset i Horsens?? Samt er han konfirmeret og evt. hvor.

Lidt sjovt med alle de flytninger og så i gå afstand fra adresse til adresse.


Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Ib Møller

Hej Vivi.
Begge forældre til NSM bliver boende i Horsens og dør der senere, (1943 og 1946) Min far er såvidt vides opvokset i Horsens men er sendt på landet som ganske ung for at arbejde. Senere er han vendt tilbage og bliver gift og skilt igen og senere gift med min mor. De bliver boende i Horsens hvor jeg også er opvokset. Jeg tror min far er konfirmeret i det sogn hvor han arbejdede, ligesom hans søskende også er det, men jeg har aldrig fundet en eneste konfirmation på nogen af dem.
Ja, jeg syntes også de har flyttet utrolig meget rundt, måske var de lidt af en "nomadefamilie".
Når jeg spurgte min far ud var han meget afvisende og sagde at familien var meget splittet, måske det er derfor de er svære at finde?
Mvh Ib