Hjælp til Lægdsrullerne i Viborg

Startet af Bente Jørgensen, 13 Mar 2012 - 14:31

Forrige emne - Næste emne

Bente Jørgensen

Jeg bor i Esbjergområdet og har ikke mulighed for kørelejlighed til Viborg, derfor håber jeg på en venlig sjæl der vil lave opslag i Lægdsrullen for mig. Da jeg efterhånden uden held, har prøvet alt for at finde ud af  fødested og forældre for

Søren Nielsen f. omkring 1755.

Århus amt, Vester Lisbjerg Herred, Elev sogn

Jeg finder ham i Elev hvor han i 1785 bliver gift med enkekone Karen Sørensdatter og overtager fæstet på gården efter hendes afdøde mand Baltzer Hansen

Gården er Elevgård matr.7 i Elev

Karen Sørensdatter dør og i 1786 bliver han viet til Mette Marie Jacobsdatter

Han dør i Elev 26 jan 1807 52 år gammel.

Søren Nielsen er ikke født i Elev, men ud fra Faddere til hans børn ses det, at han kunne have en hvis tilknytning til Elsted.

Jeg har forsøgt mig med Kirkebogen fra Elsted, men den er meget dårlig med en stor del sider som er udtværede og utydelige, dog har jeg fundet et par forskellige muligheder, men kan desværre ikke finde ud af hvem der kan være den rigtige Søren Nielsen

Håber der er en der har mulighed for at hjælpe mig.

Venlig hilsen Bente Jørgensen

Bente Jørgensen

prøver lige at løfte den op, det kunne være der var en der skulle til Viborg som ikke har set mit nødråb

Hilsen Bente

Aase Madsen

Hej Bente.

Lægdsrullerne findes på Rigsarkivet, og der skal jeg ind på mandag d. 26. marts.

Jeg vil se om jeg kan finde noget.

Skriv til min e-mail.

aase-madsen@hotmail.dk

alle de oplysninger du har, så vil jeg sende billeder af det jeg måske finder, tilbage.


Hilsen Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Bente Jørgensen

Tusinde tak Aase

Jeg sender dig en privat mail

Hilsen Bente

Gerda Svane

Citat fra: Aase Madsen Dato 22 Mar 2012 - 09:18
Hej Bente.

Lægdsrullerne findes på Rigsarkivet, og der skal jeg ind på mandag d. 26. marts.

Jeg vil se om jeg kan finde noget.

Skriv til min e-mail.

aase-madsen@hotmail.dk

alle de oplysninger du har, så vil jeg sende billeder af det jeg måske finder, tilbage.


Hilsen Aase
Jeg kan måske få dig til at se efter min efterlyste farbror, som jeg har efterlyst i lægdsrullen ??
Med venlig hilsen

Gerda Svane, 4970

Aase Madsen

Hej Gerda.

Ja du kan også skrive til min e-mail, med alle de oplysninger du har, så vil jeg prøve at finde din slægtning også.

Hilsen Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen