Mads Henrik Albertsen

Startet af Kim Norby Albertsen, 18 Nov 2010 - 00:38

Forrige emne - Næste emne

Kim Norby Albertsen

Hej I Forum

Er der nogen der kender til min ane (oldefar) , Mads Henrik Albertsen??
Min sidste reg. er fra folketelling i 1921

Helle Nielsen

Hej

Du må komme med nogle flere oplysninger
Hvor og Hvornår er han født
Hvilken folketælling - hvor osv.

Hilsen
Helle Nielsen

Hans Poulsen



Hej Kim

Tænk over Helles ord - og efterlev dem.

Et skud i tågen. Han det være din Mads Henrik, der blev født 21. marts 1882?

Mads Henrik Albertsen Pedigree
  Male     
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:  21 MAR 1882   Herning, Ringkobing, Denmark

Christening: 
Death: 
Burial: 
   

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
  Father:  Nels OR Niels Albertsen  Family
  Mother:  Marie Hendricksen     
 

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Viggo Thomassen

Kim Nordby Albertsen.

Hvis din oldefar er født 21. marts 1882 i Nr. Snede Sogn, så er han broder til min mormoder, og jeg kender lidt til ham.

Hilsen, Viggo Thomassen, Silkeborg.

Viggo Thomassen

Hej, Kim Nordby Andersen.

Jeg/vi mangler yderligere oplysninger om Mads Henrik Albertsen.

Hans Poulsen kom med et forslag fra FamilySearch om, at Mads Henrik Albertsen evt. kunne være født i Herning Sogn, Ringkøbing Amt, den 21/3 1882 og nævner også navnene på forældrene. Mit forslag gik på den samme person med samme forældre, men som rettelig er født i Nr. Snede Sogn. "Min" Mads Henrik Albertsen er nævnt i folketællingen 1921 i Taars Sogn i Hjørring Amt som maskinfabrikant, men fejlagtigt som født i Galten Sogn, Århus Amt. Tilsyneladende er der noget rod omkring fødselsstederne, men den Mads Henrik Albertsen, som er født den 21/3 1882 med forældre Niels Albertsen og Marie Henriksen, og som er nævnt i folketællingen i Taars 1921, er født i Nr. Snede Sogn.

Jeg venter spændt på oplysninger fra dig om, hvor din oldefar er født.

Hilsen, Viggo Thomassen.

Kim Norby Albertsen

Hej på Forum
Lidt mere om min "ane" Mads Henrik Albertsen
Først en undskyldning for den første mangelfulde "forespørgsel", jeg siden fundet ud af at men min oldefar M. H. Albertsen er født i Skanderborg Amt, Vrads Herred, Nørre Snede Sogn 21-03-1882, af Niels Albertsen (Aarhus amt, Tyrsting Herred, Bruryp sogn, d. 01-01-1858) og Marie Henriksen (Skanderborg Amt, Vrads Herred, Ejstrup Sogn, d. 02-11-1855.
Jeg håber mine søgninger kan bruges

Seidi Albertsen

Hej Kim  :)

Niels Albertsen var min mands farfar, og  Mads var en halvbroder til min mands Far. Min mand har besoegt din Mads mange gange som ung. Han vil gerne fortælle dig, hvad han husker om ham.
Han skriver til dig privat.

Med venlig hilsen
Seidi Albertsen
Arizona