Hjælp til fødsel i dølgsmål og moderens selvmord.

Startet af Anja Lyngsø Jansen, 03 Mar 2012 - 04:35

Forrige emne - Næste emne

Anja Lyngsø Jansen

Hej
Jeg vilel høre om i kunne guide mig til hvordan jeg løser et problem.

Jeg leder efter en slægtning, som i 1885 fødte tvillinger og ifølge min familie, skulle have begået selvmord kort tid efter fødslen ved at drukne sig.
Tvillingerne fødsel er registreret i KB, men jeg kan ikke finde moderen i samme kirkebog under døde kvinder. Der står heller ikke noget i anmærkninger.
Hvor skal man evt. lede efter yderligere oplysninger for at finde moderen og dennes familie?

Ligeledes forlyder det at begge børn kommer på fattiggården og hvad der sker med dem herefter er lidt tåget. Den ene tvilling er mormor til ham der er hovedperson i det stamtræ jeg er ved at lave og på den måde har jeg lidt oplysninger om hende, men den anden tvilling er der ingen som ved noget om.

På forhånd mange tak :-)
- Anja Lyngsø Jansen

Pia Olsson

Hvis moderen står registreret med alder ved tvillingernes fødsel, kunne du måske finde frem til moderens fødsel ved at gå længere tilbage i kirkebogen? Er tvillingerne konfirmeret?
Ellers er det selv lykkedes mig at finde "forsvundne" slægtninge ved at søge i nabosogne - det tager tid, og der er langtfra garanti for at det lykkes, men det er måske forsøget værd hvis man er kørt fast:o)

Trine Nielsen