Finde Christen Pedersen, død i Torslev 1842, forældre hvordan????

Startet af Kenneth Jensen, 01 Mar 2012 - 11:37

Forrige emne - Næste emne

Kenneth Jensen

Hej! Jeg har brug for et/eller flere ekspert råd:

Jeg har en ane CHRISTEN PEDERSEN der døde i Torslev 23 august 1842 (Torslev, Dronninglund, Hjørring opslag 239), der står kun "23 august, 2 september, Christen Pedersen, Gårdmand Christen Pedersen i Hammerholt, 65 1/3 år" (Han var gift med Ane Marie Anderdatter fra Taars)

Jeg har ham også i FT 1840 i Torslev hvor hans alder opgives til at være 65 år, også i FT 1834 hvor hans alder opgives til at være 58 år.

To af parrets børn er født i Hellevad Sogn i 1812 og 1816. Resten af børnene er født I Torslev Sogn i 1819, 1822,1826 og i 1829.

Jeg vil meget finde hans forældre og har en formodning om at hans dåb er i Jerslev i 1777 (Jerslev, Børglum, Hjørring opslag 349. Der står omtrent "d. 2 Martii døbt et Ægtebarn Chresten, Peder Thøgers: og Maren Xstend: af
Svennum. Test: Jens MIchels: i Nocheberg?, Bertel i Grydbeck, Xsten Michels: i Svennum,
Per Anders: Hustru og Karen Xstensd. af Svennum. "

Jeg har også et bryllup i 1805 i Taars (Taars, Børglum, Hjørring opslag 107) hvor en Christen Pedersen fra Wresilev Sogn bliver gift med Anna Maria Andersdatter. Anna Maria Andersdatter er temmeligt sikkert den "rigtige" kone til "min" Christen Pedersen.

Så kommer problemet, hvordan kobler jeg den Christen Pedersen der døde i Torslev 1842 sammen med den der fødtes i Jerslev i 1777???

Der er nemlig også en anden Christen Pedersen der fødtes i 1775 i Vrejlev Sogn...

Hvem er den "rigtige" Christen Pedersen?? Hvordan finder jeg et evt. dokumentation for dette?

Jeg har prøvet via børnenes faddere at få spor i den ene eller anden retning men forgæves...


Ethvert forslag stort som lille modtages med kyshånd...


Mange hilsener


Kenneth Jensen







 


Marianne Helverskov Jensen

Hej Kenneth

Du skal måske flyttet dit indlæg op i det forum, der hedder Aneefterlysning, så er jeg sikker på at der nok at skal være nogle af de erfarne der kan hjælpe dig vider.

Marianne