Adoption eller pleje

Startet af Vibeke Poulsen, 27 Feb 2012 - 17:18

Forrige emne - Næste emne

Vibeke Poulsen

Kære DIS.
Jeg har en ane( min morfars søster) som jeg har fundet født i 1878 i Skovlænge, Maribo
Jeg ved ikke hvor hun bliver af og vil derfor undersøge på Rigsarkivet om hun evt. bliver adopteret eller kommer i pleje.
Hendes mor bliver begravet samme dag hun bliver døbt.
Hendes storebror bliver sat i pleje hos mine tipoldeforældre, iflg. FT 1880 Søllested, Maribo. Hendes far gifter sig igen i Branderslev, Maribo i  1880, men hun er pist væk.
Jeg havde et indlæg om hende d. 20/2-2012 på Ane efterlysning, men der fik jeg ikke reaktioner.
                                                                                                                                           Det jeg gerne vil have hjælp til er hvad de sager hedder som omhandler ovenstående.
Og hvilken arkivskaber er det i Skovlænge eller måske Branderslev sogne der har behandlet dem.
Er der nogen der ved det?
Med venlig hilsen, Vibeke

Pia Christensen

Hej Vibeke

Har du kikket efter om dattern klarede det. altså dødebogen..
Ellers tænker jeg på at det kræver en som kan amme, og så
kunne det jo tænkes at de har fået hjælp af fødselsstiftelsen/spædbarnshjem.
Det er nok der jeg vil starte.
MVh
Pia Christensen 9600

Forsker i Øster Snede, Horsens, Eriknauer. Randers amt
Ingvardsen, Israelsen,
Jørgensen,Therkelsen,GivskovChristensen,Køpe,Heunicke, Klausen, Jochumsen. Sivertsen, Bang

Vibeke Poulsen

Hej Pia.
Tak for dit svar. Når du skriver dødebogen mener du så Døde i Kirkebogen? Jeg har tjekket døde i kirkebøgerne for Skovlænge, Branderslev, Søllested og flere - en årrække hen.
Det er nok en umulig opgave at finde ud af hvor hun bliver af, selvom jeg rigtig gerne ville finde ud af det.
Mange hilsner Vibeke