Rud Galten Randers 1814-1846, opslag 64, nr. 4 Kirsten Jensen

Startet af Jette Elkjær, 13 Feb 2012 - 10:54

Forrige emne - Næste emne

Jette Elkjær

Jeg leder efter Kirsten (Kirstine?) Hansens dåb. Hun er iflg. folketælling 1880 (gift med Per Jønson) 39 år og født i Rud, så hun er født omkring 1841.

Rud Galten Randers 1814-1846 - det der er interessant for mig starter omkring opslag 61, men jeg har svært ved at læse disse opslag og den ret gnidrede skrift. Så jo mere jeg kigger på det, jo bedre kan jeg få dem alle sammen til at hedde Kirsten (eller Kirstine) Hansen, så jeg godt nok brug for noget hjælp  ???

Dem, jeg umiddelbart tror, hun er en af er disse 3:

Der er en på opslag 61 - nr. 2 nederst (1838).
Der er en på opslag 64, nr. 4 (1840) - men jeg synes faktisk, der står Jensen til efternavn??
Der er en på opslag 65, den første (nr. 6) (1940).

Det eneste jeg ved er, at hendes mor skal hedde Kirstine Kristendatter jfr. folketælling fra 1880, men jeg kan ikke tyde nogle af de andre oplysninger. Så hvis der er en af de 3, der matcher dette, vil jeg rigtig gerne have dåbsindskrivningen tydet også, tak.

Og må jeg lige sige: Jeg bøjer mig ærbødigt i støvet for alle jer, der kan læse det her uden problemer - og jeg ved også godt, at det findes endnu værre....  :-[

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen
Jette Elkjær





Laila Cumberland Dahl

Hej Jette.

Ops. 61. født 1838. Barnet hedder Kirsten Hansdatter.
Far er Hans Rasmussen og mor Christine Christensdatter af Nielsstrup.
Men  læg mærke til, at der er en bemærkning under barnets navn , at hun er død. side 105,2.

På Ops 64.  er igen født en pige  Kirsten Hansdatter, den 3. juni 1840. Døbt 12. juli 1840 i kirken.
Far Husm. Hans Rasmussen - Bødker og hustru Christine Christensdatter i Nielsstrup

(Det er de samme forældre. Så de har døbt næste barn efter det første døde barn)

Jeg har lidt svært med fadderne.
Tjenestepige Karen Pedersdatter af ? bar det.  Måske kan andre tyde det.


Venlig hilsen
Laila Cumberland Dahl
DIS medlem

John Hauerberg

Hej

Lidt mere om fadderne:

Tjenestepige Karen Peders
Datter af Helsted bar det.
Tjenestepige Kirsten Peders
datter af Borup det ?
lige. Huusm: og Skovfoged
Niels Laursen af Nielstrup
og Tjenestek: Hans Pedersen
Mortensen i Bramstrup.


Vh
John

Jette Elkjær

Tusind tak - jeg var ikke kommet videre uden jeres hjælp!

Venlig hilsen
Jette