Jacob Jacobsen Mørch f. Viborg 1883 til Bergen, Norge

Startet af Andreas Glende, 04 Okt 2010 - 19:12

Forrige emne - Næste emne

Andreas Glende

Hej,

Jeg leder efter forfædre og slægtninge Jacob Mørch Jacobsen, der blev født i Viborg 2.september 1883, og flyttede til Bergen i Norge engang før 1915. Her blev han gift og arbejdede som tømrer.

Jeg ved intet mere om hans danske baggrund. Alle oplysninger er af interesse.

Andreas

Andreas Glende

Jeg bifalder også nogen tips om, hvor jeg efterforskning for at finde spor af Jakob i Danmark. Jeg har prøvet at søge i folketællingen på http://www.ddd.dda.dk/ uden held.

Som en norsk jeg desværre ikke kendt i den søgemuligheder til rådighed for slægtsforskning i Danmark.

Jens Thomassen

#2
Hej Andreas

Hvis du er sikker på, at han er født i Viborg by, så kunne du evt. gennemgå kirkebøgerne for Viborg.
Du kender fødselsdatoen, så det er en afgrænset opgave.

Kirkebøgerne findes på www.arkivalieronline.dk. Du skal oprette dig som ny bruger på hjemmesiden.

Hvilke oplysninger står der om fødested ved hans giftemål i Norge.??

Hilsen Jens Thomassen
Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Andreas Glende

Hej Jens, tak for tip!

Jeg ved ikke, om han var født i Viborg by, eller et sted i Viborg Amt. Jeg vil starte med kirkebogen for Viborg by.

Andreas Glende

Hej igen, har jeg fundet Jacob Mørch Jacobsen fødsel / dåb i Viborg Amt, Fjends Herred, Højslev Sogn. Beliggende på side 26 af fødte mandkjønn 1883.

Kan nogen hjælpe mig med at forstå, hvad der er under navnet?
"Fik 1906 16. Februar ?? af ??  "

Mvh
Andreas Glende

Jens Thomassen

#5
Hej Andreas

Der står:

Fik 1906 16. februar Navnebevis af Fjends - Nørlyng Herredsk(ontor) på navnet Jakob Jakobsen Mørk.

Landsbyen Højslev ligger i Fjends - Nørlyng Herred.

Godt at du fandt ham.!


Hilsen

Jens Thomassen
Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Andreas Glende