Politikken

Startet af Helle Rossini Hansen, 11 Feb 2012 - 22:41

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Jeg prøvede at lede efter andre indslag i forum vedrørende Politikken på nettet, men kunne umiddelbart ikke finde andre med mit problem.

Jeg har lagt mærke på det sidste, at det ikke har været muligt at komme ind på Politikken.

http://www.e-pages.dk/politiken/46352/

siden siger, at kataloget ikke er tilstede, er det fjernet? eller er det flyttet? Måske er der nogen der kan fortælle mig hvad der er sket.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Lissa Pedersen

Hej Helle,

Man skal vist nok være abonnent (nu) for at kunne søge, så ....

Hilsen Lissa

Helle Rossini Hansen

Det var da ærgeligt, det var jeg ikke klar over, ja det er der jo ikke noget at gøre ved.

Tak for svaret

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Lissa Pedersen

Hej Helle,

Der er sikkert nogen her på forum, som er abonnenter, så du kan måske være heldig at få lavet opslag.

Hilsen Lissa

Stina Kirkegaard Hansen

Ja, jeg har henvendt mig til Politiken, og det var vist en fejl, at der nogensinde havde været gratis adgang, så vi må nok bare glæde os over den tid, der var . :-)
Venlig hilsen
Stina

Hans Poulsen



- lidt af et sidespring:

I årevis er jeg hver dag gået ind på min skærm og læst Politikens kronik - kvit og frit, uden at være abonnent, uden pasword etc.

Sommetider har morgendages kronik endog ligget på Internettet allerede ved midnatstid.

I januar 2012 begyndte det at drille, og i første omgang troede jeg, at det var mig, der havde gjort noget forkert - fx rørt ved en tast, jeg ikke skulle have rørt ved etc. - men en dag skrev jeg til chefredaktøren, Bo Lidegaard, og klagede min nød.

Straks fik jeg en venlig e-mail tilbage fra kronikredaktøren - med venlige hilsner fra chefredaktøren:

Trafikken med at læse kronikken gratis og for alle blev standset pr. 1. januar 2012.

Rene ord for pengene, men forståeligt. Jeg har selv alle dage bedt om løn for den arbejdskraft, jeg har leveret.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Helle Rossini Hansen

Ja jeg har mest brugt Politiken til at lede efter gamle dødsannoncer. Men selvfølgelig har du ret Hans, det lyder til at vi har været heldige indtil nu, og intet er gratis idag.

Tak for alle indslagene, ha' en fortsat god dag.

Hilsen
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Mikkel Eide Eriksen

Til dem der har tålmodighed til at vente til 2014: http://www.statsbiblioteket.dk/om-statsbiblioteket/nyheder-1/millioner-til-digitalisering-af-gamle-danske-aviser

- hvis altså Politiken bliver en af de digitaliserede.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986