Kan det være samme person?

Startet af Jeanett Ejlund, 10 Feb 2012 - 11:01

Forrige emne - Næste emne

Jeanett Ejlund


Hej Håber der er en der kan hjælpe med at, finde ud af om det er samme person eller om der er tale om en hel ny person der er dukket op!

Det drejer sig om Asta Tagø født 9/3 1914
Emma j f... Tagø født 5/3 1914


Kirkebog 1910 -1918  3-649-25
Sogn Nybøbing F

                                                                                                                                           
( Asta står  under efternavnet Tagø eller Christiansen da de tog navneforandring i 1914)


Familie Tagø
Folketælling 1916 opslag 129 og 130 og 1921 opslag 14
Maribo amt
Falster nørre herrede
Tingsted sogn

VH
Ejlund
Med Venlig Hilsen Ejlund

Else Skovbo Jensen

I folketællingen for 1921, opslag 14 oplyses jo, at denne Emma J.K.A. Tagø er født 5. marts 1914 i Slagelse.
Så du må finde Slagelse KB . Det kunne sagtens være den samme, idet A. kan stå for Asta, men ved hendes dåb står hendes fulde navn.


mvh
Else

Jan Koefoed Baastrup Rømer

Hej Ejlund.
Du får formentlig flere til at kigge med, hvis du gør som anbefalet foroven (om at skrive et godt indlæg): navn, sted og tid i overskriften.
Mange læser slet ikke et indlæg uden sigende overskrift - og det er synd, for hjælpsomheden er faktisk ret stor på dette forum.
Mvh. Jan R

Jeanett Ejlund

Citat fra: Jan Koefoed Baastrup Rømer Dato 11 Feb 2012 - 00:32
Hej Ejlund.
Du får formentlig flere til at kigge med, hvis du gør som anbefalet foroven (om at skrive et godt indlæg): navn, sted og tid i overskriften.
Mange læser slet ikke et indlæg uden sigende overskrift - og det er synd, for hjælpsomheden er faktisk ret stor på dette forum.
Mvh. Jan R


Hej og tak for hjælpen
mvh. Ejlund
Med Venlig Hilsen Ejlund

Jeanett Ejlund

Citat fra: Jeanett Ejlund Dato 11 Feb 2012 - 09:28
Citat fra: Jan Koefoed Baastrup Rømer Dato 11 Feb 2012 - 00:32
Hej Ejlund.
Du får formentlig flere til at kigge med, hvis du gør som anbefalet foroven (om at skrive et godt indlæg): navn, sted og tid i overskriften.
Mange læser slet ikke et indlæg uden sigende overskrift - og det er synd, for hjælpsomheden er faktisk ret stor på dette forum.
Mvh. Jan R


Hej og tak for hjælpen
mvh. Ejlund

Hej og Tak for hjælpen.
Men man kan ikke redr. i sine indlæg mere så det kræver at jeg opretter en ny tråd med samme emne. som jeg håber er i orden.

mvh.
Ejlund
Med Venlig Hilsen Ejlund

Eva Morfiadakis

Jag tycker jag känner igen namnet, att du har en tråd till. Minns att jag tittade efter modern som reste till USA, vill minnas att hon skulle till friend Konsul Koppel i Baltimore.
Hör inte trådarna ihop?

Eva M
Eva M

Jeanett Ejlund

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 11 Feb 2012 - 09:34
Jag tycker jag känner igen namnet, att du har en tråd till. Minns att jag tittade efter modern som reste till USA, vill minnas att hon skulle till friend Konsul Koppel i Baltimore.
Hör inte trådarna ihop?

Eva M


Hej og tak for svar!

Jo det er rigtig at der findes en tråd med vilhelmine Kirstine Astrid Tagø.
Den person jeg var i tvivl om er hendes søster fordi i en folketælling fra 1916 står der Asta født 9/3 1914
og i en folketælling fra 1921 står der om en Emma J K A Tagø født 5/3 1914

Men det må være den samme person!
Med Venlig Hilsen Ejlund

Eva Morfiadakis

Jag tittade på FT 1916 och jag fann din andra tråd.
På "barnet" - svårt att läsa namnet - född 9/3 1898 står det underlivsoperation. Det känns som en stor operation eftersom man nämner den i en FT i februari 1916.  Ändå föder hon ett barn den 3 juni 1916 på Rigshospitalet. Jag kan tyvärr inte finna födslar på Rigshospitalet efter februari 1916.

Eva M

Eva M

Eva Morfiadakis

Egentligen skulle jag väl ha skrivit på din andra tråd. Jag fann din mormors födsel på opslag 319 (1915-1916) på Rigshospitalet. Boken är lite rörig. Det står ingen moder angiven bara hennes nummer. Har du funnit namnet på modern i någon annan handling?
Jag undrar varför det står konf 11/11 68. Undrar vad det betyder? 68 är väl 1968.
Uppgiften om underlivsoperation får mig att tro att kvinnan inte kunde få barn, men det kan kanske vara något annat?

Eva M
Eva M

Jeanett Ejlund

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 11 Feb 2012 - 11:07
Egentligen skulle jag väl ha skrivit på din andra tråd. Jag fann din mormors födsel på opslag 319 (1915-1916) på Rigshospitalet. Boken är lite rörig. Det står ingen moder angiven bara hennes nummer. Har du funnit namnet på modern i någon annan handling?
Jag undrar varför det står konf 11/11 68. Undrar vad det betyder? 68 är väl 1968.
Uppgiften om underlivsoperation får mig att tro att kvinnan inte kunde få barn, men det kan kanske vara något annat?

Eva M

Hej og mange tak for svar.

Addys mor er fundet. I min anden tråd som hedder Adoption/ukendt far står der en masse oplysninger.

Asta og Emma må være den samme person.

mvh.
Ejlund
Med Venlig Hilsen Ejlund

Else Skovbo Jensen

Du konkluderer, at Emma og Asta må være den samme person, men har du overhovedet set efter i Kb i Slagelse, som jeg skrev i mit sidste indlæg. Nu har jeg gjort det.! Opslag 338, Slagelse Skt. Mikkel, døbte 1904-14 den 5. marts født Emma Jørine Asta Tagø, 37 år Forældre er Portør Carl Laurits Tagø 41 år og hustru Alvilda Theodora f. Christensen. Faddere kan du selv finde. Familien boede Olafsgade 4, I


mvh
Else

Jeanett Ejlund

Citat fra: Else Skovbo Jensen Dato 11 Feb 2012 - 15:28
Du konkluderer, at Emma og Asta må være den samme person, men har du overhovedet set efter i Kb i Slagelse, som jeg skrev i mit sidste indlæg. Nu har jeg gjort det.! Opslag 338, Slagelse Skt. Mikkel, døbte 1904-14 den 5. marts født Emma Jørine Asta Tagø, 37 år Forældre er Portør Carl Laurits Tagø 41 år og hustru Alvilda Theodora f. Christensen. Faddere kan du selv finde. Familien boede Olafsgade 4, I


mvh
Else


Hej og tusind tak for svar Og hjælp.
ja jeg har selvfølgelig slået det op og konkluderet ud fra de oplysninger jeg fandt at det måtte være den samme person (ingen uægte børn)så der kan ikke være mere tvivl om det.
vh. ejlund
Med Venlig Hilsen Ejlund

Eva Morfiadakis

Jag tror faktiskt att Asta och Emma är samma personer, att det blivit fel i FT. I FT 1916 har det 5 blivit 9 och i FT 1921 har hennes initialer blivit fel.
I FT 1930 Herborg /Ringköbing/ heter hon Asta Emma (opslag 34). Asta är understruket, f. 5/3 1914.

Eva M
Eva M

Jeanett Ejlund

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 11 Feb 2012 - 16:37
Jag tror faktiskt att Asta och Emma är samma personer, att det blivit fel i FT. I FT 1916 har det 5 blivit 9 och i FT 1921 har hennes initialer blivit fel.
I FT 1930 Herborg /Ringköbing/ heter hon Asta Emma (opslag 34). Asta är understruket, f. 5/3 1914.

Eva M

Hej og tusind tak for din søde hjælp. FT 1930 Herborg/Ringkøbing den må jeg skynde mig at kigge på.  ;D

VH
Ejlund  :)
Med Venlig Hilsen Ejlund