sager vedr overtrædelse af straffeloven anno 1889/90 København

Startet af Irene Christoffersen, 06 Feb 2012 - 19:26

Forrige emne - Næste emne

Irene Christoffersen

Hej

Jeg har under Blegdamsvejens Fængsler fundet vedhæftede i Arrestjournaler men kan ikke finde frem til hvor jeg kan finde selve sagens akter. Har spurgt - flere gange - påRigsarkivet og er blevet anbefalet :Københavns Kriminal- og Politiret, Justitskontoret: Strafferegister. Dømt i København samt   Kriminal- og politirettens strafferegistre. -
ingen af stederne med held.
Sidst blev jeg gjort opmærksom på at der under "Jurisdiction" står "St.D" hvilket jeg kunne forsøge at finde frem til hvad det betød.
Så jeg forsøger at efterlyse forslag til dette/eller forslag til hvor straffesager kunne tænkes at befinde sig.



[vedhæfting slettet af admin]
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Ib Noe

Jeg beskæftiger med en del sager, som ender med at blive en straffesag. Paa landet gaar man i Fogedprotokoller, hvor sagen optrævles og belyses. Mange sager findes ogsa i politprotokolerne. Selve dommen skal findes Dommerprotokollen.
Med venlig hilsem Ib Noe.

Irene Christoffersen

Hej Ib

Jeg ser først dit bidrag nu som modtages med taknemmelighed. Alle tips bliver afprøvet idet det har vist sig at være ikke helt let at komme videre fra den arrestprotokol jeg fandt.
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød