Skilt ved bev. 19/9 1927

Startet af Inga Werner Hvilsted, 30 Jan 2012 - 10:05

Forrige emne - Næste emne

Inga Werner Hvilsted

Hej
Jeg har fundet ud af, at min far Hans Aage Christian Larsen har været gift 2 gange før min mor (den én gang viste jeg godt), han bliver borgerlig viet 1. juni 1935 nr. 2029-1935, der står Skilt ved Bev. 19/9 1927, hvordan finder jeg den bevilling? I samme vielse står der L.J. 3212/35 det må henvise til en journal?
I følge FT 1925 er han ugift, FT-1930 fraskilt.
Håber på hjælp.
MVH
Inga Werner Hvilsted

Jesper Skov

Det kommer an på, hvor han er skilt.

Hvis i København, så kig i overpræsidiets SJ-journal. Hvis udenfor København er arkivbesøg nødvendigt.

Journalnumret henviser til lysningsjournalen hos magistraten og altså ikke skilsmissen.


Med venlig hilsen

Jesper Skov


PS! Er du født Hvilsted? I så fald deler vi sandsynligvis aner.

Inga Werner Hvilsted

Hej Jesper
Mange tak for dit svar, jeg går udfra det er København, er det så datoen den 19/9 1927 jeg skal se under?

Jeg er ikke født Hvilsted, det har jeg giftet mig til, men har også forsket i navnet og har en del, vi kunne måsk udveksel aner?
MVH
Inga

Jesper Skov

Du skal desværre kende ansøgningsdatoen (hvilken kan ligge år før) for at bruge journalerne, da AO har valgt ikke at lægge navneregistret ud.

Erich Rasmussen Hvilsteds efterslægt er nøje gengivet i bladet "Hvilsted-slægten", der udkom i et par numre i midten af halvtredserne.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Inga Werner Hvilsted

Hej igen
Jeg har en fornemelse, at han er gift i København, så der vel ikke andet for, at jeg må kigge et par år tilbage.

Ang. bladet "Hvilsted-slægten" hvor kan jeg få finde det?
MVH
Inga


Inga Werner Hvilsted

Det vil jeg bestille hjem.
MVH
Inga