Ny person.....Nr tråd

Startet af Hans Poulsen, 06 Jan 2012 - 13:05

Forrige emne - Næste emne

Hans Poulsen


Til moderatorerne

Dette link henviser til Forum Spilleregler:

http://www.slaegtogdata.dk/andet/spilleregler

Et af afsnittede i disse spilleregler lyder således - her med fed skrift:

"Stil kun et spørgsmål ad gangen

Hvis du har flere spørgsmål, bør du oprette et indlæg for hvert spørgsmål. Det gør det både nemmere for dig at skrive en god og dækkende overskrift til dit indlæg og nemmere for den, der svarer.
"

Det vil være nemt for mig at nævne en lang række eksempler på det helt rimelige i den vejledning; men der findes en art gråzone, hvor i hvert jeg har følt behov for en tilføjelse til den citerede tekst.

Tilføjelsen kunne lyde lidt i denne retning - gerne sprogligt forenklet:

"Hvis der er nære familierelationer mellem to eller flere personer eller generationer, vil det lette dem, der gerne vil forsøge at hjælpe dig, at du i den *gamle* tråd, som du nu forlader, og i den *ny* tråd, som du er på vej til at åbne, laver gensidige henvisninger".


Med venlig hilsen
Hans Poulsen
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Kathrine Tobiasen

Kære Hans

Gode forslag er altid velkomne, og vi arbejder hele tiden på at gøre Forum så velfungerende som muligt.

Jeg har tilføjet et afsnit i spillereglerne om at huske at krydshenvise - det er en lille ting, som ikke koster noget, og hvis den får bare nogle få stykker til at tænke over, hvordan tilværelsen i Forum kan gøres lettere for alle, så er den jo den ekstra indsats værd. Tak for forslaget  :)

Tilbage er bare at ønske/håbe, at flere giver sig tid til lige at læse spillereglerne igennem...
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Hans Poulsen



Kære Kathrine

Jeg har pålagt mig selv altid at lade moderator få det sidste ord i en tråd, for ellers ville jeg have takket dig pænt for venlighed og hurtighed.

De bedste hilsner - og med ønsket om et godt nytår
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag