Hjælp til opslag på Københavns Rådhus

Startet af johnny feldtsing, 06 Jan 2012 - 02:15

Forrige emne - Næste emne

johnny feldtsing

Jeg søger hjælp til at finde ud af hvornår Karl Georg Vilhelm Mortensen er død.
Han er født d 4-4-1910 i Nakskov, Maribo og døbt d 21-8-1910 i Skt Nikolaj Kirke.
Han skulle hvisnok havde være gift og havde 3 børn.
har fået fortalt han skulle være død i København.
jeg ved han igennem mange år havde en pølsevogn på Blågårdsplads på nørrebro i københavn og det var i årene 1950 og 60 erne.
Håber der er nogle der vil prøve om de kan finde ham
Hilsen Johnny

Vivi Winther

Hej Johnny, her er lige opslag på dåb og konfirmation

1904-1910 Nakskov Skt. Nikolaj, Lolland Nørre, Maribo opslag 166

1923-1929 Nakskov Skt. Nikolaj, Lolland, Maribo opslag 32

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

johnny feldtsing

Hej Vivi
Tak for dine dataer, men det er især hans død jeg skal bruge, fordi jeg håber at der vil stå hvem han skulle være gift med,
Så jeg håber på han er død i København da det var der han levet,
Hilsen johnny

Vivi Winther

Her er muligvis et billed af den person du søger

http://vaeggen.copenhagen.dk/media/68562

hvad tid mener du han er død??


Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

johnny feldtsing

Hej Vivi

Fint billede, men jeg tror ikke at det kan være ham, da der står at billedet er fra 1970.
så skulle han være omkring 60 år på billedet og det syntes jeg ikke personen ser ud som.
Men det kan måske være hans søn som har overtaget hans vogn, da han ligner familien meget.
Personer skulle være død omkring 1980-90 erne.
Men tak for hjælpen Vivi.
Hilsen johnny

Anne Mortensen

Hej

Har du inden du bad om hjælp  da læst dette link for at se hvad du beder om og om det kan lade sig gøre ?

http://www.ksa.kk.dk/finddinslagt/personregistrering/Begravelser/begravelsesprotokoller
-------------------

Begravelsesprotokollerne går til 1987.

Kopieret fra siden:

Indgange og relevante kilder
Der er et alfabetisk navneregister i form af protokoller 1805-1987 samt et seddelregister for Assistens Kirkegård 1805-60

Registrene er opdelt i mænd og kvinder.

Mændene er opført under efternavn, erhverv og initialer for deres fornavne
.


Det vil sige hvis han ikke står med titel Pølsemand skal der søges efter en K.G.V. Mortensen i ca. 10 år - det er lidt af et arbejde, men håber der er en der er frisk på det.
-----------------------

Du har hans fødselsdato og sted og har han levet til efter 1968 har han et CPR.nr. - gå til dit lokale Folkeregister/Borgerservice - læs her:

https://www.borger.dk/Emner/samfund-og-rettigheder/folkeregister-og-cpr/Sider/det-centrale-personregister-cpr.aspx
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Johansen

Du finder deres vielse i København, Borgelige ægteskaber 1935, opslag 239 fra 2400-3000.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

johnny feldtsing

Hej gitte
Mange tak for din store hjælp, det var rigtigt dejligt så fik jeg da navnet på hven han var gift med og kan så lede lidt hvider efter hans børn, så mange tak
Hilsen Johnny

Gitte Johansen

Sendt dig en mail vedr. førstefødte.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

johnny feldtsing

Hej Gitte
Mange tak for din Mail, har været inde og kigge og den er god nok. men det ser ud til at familien flytter igen. men man kan måske være heldigt at hun også føder næste barn på rigshospitalet, så jeg vil prøve om der findes noget der. Så tak
hilsen johnny

Jørgen Sørensen

Johnny.
Jeg kan ikke påstå/bevise at den pølsevogn er fra 1970.
Jeg tvivler dog, den kan have stået der af reklame årsager. (I 1970 havde jeg spist rigtig mange pølser her i København)

På denne hjemmeside er en vogn fra 1950, det er som jeg husker dem, med små hjul.
http://www.blomhoej.dk/hanses_bog/hoejrup/index.htm
Pølsevogn fra 1950

Det er måske telefon nummeret på vognen der har snydt, amager 1970.
prøv at skrive til bymuset om alderen på billedet, de plejer at være flinke til at svare.

Mit gæt er at vognen er fra et tidspunkt langt før 1970.



[vedhæfting slettet af admin]
Venligst Jørgen - 2300