Min farmor

Startet af Britta Væversted Jensen, 10 Nov 2010 - 13:54

Forrige emne - Næste emne

Britta Væversted Jensen

10-11-2010

Jeg har lige slået op i kirkebøger, på min og min brors dåbs sider, 1930-1931 der står min farmor som fadder: Marie Wûrtz jeg vidste, hun havde været gift engang i Kbh. med en Willy Wûrtz.

I 1930 ifølge dåbsopslaget, skulle hun have boet i Viktoriagade 13, men Folkt. går kun til 1925, der er hun ikke med på adressen desværre. :(  Havde været rart at se, hvem der boede sammen i familien da.

Denne Willy Wûrtz havde været i fremmedlegionen, er blevet fortalt, han skulle have en bror, der blev gift med min faster Jangsi, der desværre døde ung. Jangsi blev begravet på Bispebjerg kirkegård.

Er der nogen der ved noget om disse Wûrtz, især om Jangsi.
Britta Væversted

Inger Buchard

På Politiets registerblad http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1587703&limitstart=100 er der en Willy Würtz fra Ikast, f. 16.3.1901, ugift, som bor Smedens Gang 8 St. i 1923

Måske er det ham, før han bliver gift?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Anne Mortensen

Når din farmor skal søge i Pol.reg. må vi have hendes pige-efternavn.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Britta Væversted Jensen

Hej Anne

Min Farmor f. 02-11-1872 Tylstrup Ajstrup Sogn Johanne Marie Olesdatter.

Gift 08-09-1899 med Poul Mortensen Ålborg

Flyttede til Kbh. efter skilsmisse med de mindste børn, efter min far var konfirmeret, (han var mælkedreng i Kbh. det må have været engang i tyverne.
Børge Væversted Mortensen 18-04 1909
Jangsi ---------------------- 10-06-1906
Poul Kingo.-----------------  13-06-1915
Mvh. Britta vævested

Egon Sørensen

#4
Hej Britta!


Kig på dette link. Det er måske dit eget.



http://www.vaeversted.com/a/per01644.htm


Mvh.

Egon Sørensen

Britta Væversted Jensen

Hej Egon

Muligt det er mit.

Problemet er bare jeg søger Jangsi efter ankomst til Kbh. altså hendes livsforløb.

Hun døde ung måske før min fødsel 1930, kan huske besøg, ved hendes grav på Bispebjerg Kirkegård, sammen med min farmor og mor, men ved ikke døds tids punkt. ::)
Mvh. Britta

John Nielsen

Hej Britta

Den eneste Willy Würtz jeg har i samlingen er den Inger fandt i Politiets Registerblade,
men han er vel lidt for ung til din farmoder.
Han har dog et antal brødre, så den del kunne godt passe.

Hilsen John Nielsen