Advarsel!!! Pas på din computer gå ikke til arkivet i Flensborg

Startet af leif post, 14 Dec 2011 - 00:28

Forrige emne - Næste emne

leif post

Jeg har i dag haft 2 forsøg på virus (trojansk hest) efter at have logget på deres link.
m.v.h Leif Post

Leif Sommerdal

Så er det da godt, at du ikke fortæller hvilken adresse vi skal undgå  ::)

Og hvad har emnet med Aneefterlysning at gøre  :-X
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Cay-Erik Geipel

#2
Som medarbejder på tillidsmandsbasis ved byarkivet Flensborg har jeg naturligvis med interesse læst dette indlæg. Jeg selv tvivler stærkt på, at det er rigtigt. Arkivet er tilknyttet Flensborg bys data-system og de har flere egne it-sagkyndige som dagligt tjekker hele systemet.
For en sikkerhedsskyld har jeg informeret de ansvarlige
Jeg selv er ofte på siden for at forske og har hidtil ingen problemer haft.

Venlig hilsen
Cay-Erik

PS: Jeg arbejder med Norton Internet security og har lige scannet siden - den er ok og uden trojanske heste.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Jan Hyllested

Hej.

Jeg tror, at der foreligger en misforståelse, for emnet er ikke under aneefterlysning.

Mvh.
Jan Hyllested

Leif Sommerdal

Hej Jan,

Det der står med sort er bogstaverne: "Program- og webproblemer"  ;D
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Citat fra: Jan Hyllested Dato 15 Dec 2011 - 08:58
Jeg tror, at der foreligger en misforståelse, for emnet er ikke under aneefterlysning.
Emnet var oprindelig placeret under Aneefterlysning, men er flyttet hertil af Moderator.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leif Sommerdal

#6
Hej Arne,

Korrekt - det påpegede jeg selv i går. Og det blev også flyttet i går, så Jans kommentar var overflødig.
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,25354.msg134719.html#msg134719

Man bør generelt læse hele tråden, inden man kommer med kommentarer
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Det kan vel diskuteres, hvis kommentar der var mest overflødig. Men lad nu det ligge ;-)
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leif Sommerdal

Citat fra: Arne Feldborg Dato 15 Dec 2011 - 13:34
Det kan vel diskuteres, hvis kommentar der var mest overflødig. Men lad nu det ligge ;-)


Nu du lige siger det - emnet skulle vel aldrig have været rejst
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Trine Nielsen

"Nu du lige siger det - emnet skulle vel aldrig have været rejst"

Det er da vel i orden at rejse et problem hvis man er tror der er noget galt og man gerne vil sikre at det ikke sker for andre?

Måske skulle man give moderatoren tid til at flytte trådene, så ville der ikke være alle de kommentarer der får det til at se ud som om man skælder folk unødigt ud?

Leif Sommerdal

At råbe: "Ulven kommer" er noget man skal være forsigtig med.
En direkte henvendelse til den, man mistænker for at sprede/virus/trojaner er nok den bedste måde at komme over problemet på.

I øvrigt havde tråden havde ligget i det forkerte forum i 10 timer, da jeg gjorde opmærksom på fejlplaceringen og den blev flyttet efter yderligere 6½ time, så moderatoren har da haft en vis tid, selvom det jo heldigvis ikke er et fuldtidsjob.

At Jan så påpeger at emnet oprindeligt havde været fejlplaceret 20 timer efter at det var flyttet er nok en mild overdrivelse
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Trine Nielsen

Citat fra: Leif Nielsen Dato 15 Dec 2011 - 17:10
At råbe: "Ulven kommer" er noget man skal være forsigtig med.
En direkte henvendelse til den, man mistænker for at sprede/virus/trojaner er nok den bedste måde at komme over problemet på.

I øvrigt havde tråden havde ligget i det forkerte forum i 10 timer, da jeg gjorde opmærksom på fejlplaceringen og den blev flyttet efter yderligere 6½ time, så moderatoren har da haft en vis tid, selvom det jo heldigvis ikke er et fuldtidsjob.

At Jan så påpeger at emnet oprindeligt havde været fejlplaceret 20 timer efter at det var flyttet er nok en mild overdrivelse

At henvende sig til "synderen" af virusset kan jo tage tid, i den tid kan andre jo logge på og blive inficerede. Når det kommer til virus vil jeg da heller være en tand forsigtig og så glæde mig over at der ikke var noget, end at blive angrebet og ærgre mig over at skulle til at fjerne en virus.

At fortælle andre at de fejlplacerer en tråd er da vel stadig moderatorens arbejde, og ikke dit? Uanset hvor lang tid der går? Tror ikke vi kommer til at lide under at den tråd står der indtil den bliver flyttet og så slipper vi for at se de kommentarer der formaner personen når den så bliver flyttet, for så er de kommentarer lige pludselig fejlplaceret for nu ser det ud som om at du ikke ved hvad du snakker om, da tråden ikke er i Aneefterlysning mere.

Leif Sommerdal

Der er nok en der har fået benet ud af den forkerte seng - sikke en energi du lægger i at fortælle alle hvad der er moderators arbejde, som vi andre skal holde os fra.

Pas på du ikke falder i den fælde, som jeg åbenbart faldt i  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Tråden er jo desværre fuldstændig uden værdi - og burde vel i bedste fald have være fjernet, da den som udgangspunkt spreder falske rygter
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Trine Nielsen

Brugte sikkert mindre energi end hvad du bruger på at fortælle folk hvad de gør forkert ;)

Anne Mortensen

Leif Post har i bedste mening skrevet et indlæg om en virus han har oplevet.

Hvordan kan man optage en sådan meddelelse negativt ?

Cay-Erik Geibel kommer med en forklaring  -  indlæg  nr. 3 -  der forklare og opklare problemet.

Det skulle nødigt ende med at medlemmer ikke "tør" skrive hvis de føler de har opdaget et problem.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Leif Sommerdal

Er der nogen, der har opfattet det negativt. Det er forbigået in opmærksomhed.

Jeg har undret mig over, at vi ikke fik at vide, hvilket link, det var galt med - og så har jeg kommenteret at Jans kommentar kom 20 timer efter at tråden var flyttet.

Resten er vist tilkommet efter at de damer kom ind i tråden
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Anne Mortensen



Tråden er jo desværre fuldstændig uden værdi - og burde vel i bedste fald have være fjernet, da den som udgangspunkt spreder falske rygter



Er der nogen, der har opfattet det negativt. Det er forbigået in opmærksomhed.


Vedkommende medlem kan sikkert selv genkende sine sætninger og skulle lade Moderator om at afgøre hvad der er uden værdi.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Leif Sommerdal

Citat fra: Leif Nielsen Dato 15 Dec 2011 - 18:00

Resten er vist tilkommet efter at de damer kom ind i tråden

Når du citerer bør du vel for en god ordens skyld undlade at tage tingene ud af sammenhængen.
Det hedder citatfusk
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jørgen Sørensen

#18
Hurra, så bliver det aligevel Jul i år.
Syntes jeg genkænder en af skribenterne, YES.
(Stavefejlen er med vilje)

Rigtig Glædelig Jul allesammen.
Vi holder jul på Tenerife sammen med en af nisserne, og håber, i får jeres gaver alligevel.
Venligst Jørgen - 2300

Jan Hyllested

Hej på tråden.

Nu vil jeg ikke grave videre i denne diskussion som jeg åbenbart har forårsaget, men blot nævne, at jeg ikke havde set den under "Aneefterlysning", men først så den efter, at den var flyttet. Derfor troede jeg, at man havde misforstået noget. Sorry!

De bedste hilsner
Jan

Leif Sommerdal

Hej Jan,

God jul til dig - det er heller ikke nemt at se. http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,25378.0.html
Og i øvrigt læste jeg dit indlæg forkert, hvilket måske forklarer noget - uden af den grund at være en undskyldning

Så - jeg beklager  :)
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jan Hyllested

Hej Leif.

God jul til dig også, Leif. Det er et stykke tid siden - indtil idag, at jeg har været inde, hvilket så forklarer den fejl, jeg lavede.

De bedste hilsner
Jan

Cay-Erik Geipel

Nu har jeg fået tilbagemelding fra byarkivet i Flensborg.
At deres system skulle være inficeret med trojaner-virus er komplet umulig. De har checket systemet og  sikkerheden holdes meget højt (det offentlige personregister hænger med i systemet). De har en hel computerafdeling der ikke gør andet end at overvåge sikkerheden, så Leif må have fanget den trojanske hest et andet sted. Man kan roligt benytte siden - som jeg også har gjort flere gange siden uden at blive inficeret.
Jeg synes man skal være forsigtig med sådanne beskyldninger hvis ikke man kan bevise dem.


Venlig hilsen og god jul
Cay-Erik
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Leif Sommerdal

Citat fra: Cay-Erik Geipel Dato 21 Dec 2011 - 11:53
så Leif må have fanget den trojanske hest et andet sted.

Venlig hilsen og god jul
Cay-Erik

For en god ordens skyld, da vi er 2 x Leif i denne tråd, så mener du vel leif (post)

Og glædelig jul herfra også
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)