Kbh amt, Skt. Johannes,Fødte mandkøn 1874-78,Fol.296,Opsl.298,Nr. 797

Startet af John LarssonJodalela, 23 Nov 2011 - 09:59

Forrige emne - Næste emne

John LarssonJodalela

Der er et par enkelte oplysninger ude til højre under "Fadre".

Der står:

"H. C. Andersensg. 14, 1. sal

Moderen
... Caroline Philipsen
.......af Nyborg."

Caroline var barnets 19-årige halvsøster. Hendes "titel" er måske "Jfr." eller "Frk.". Hun opholdt sig ved denne tid i Nyborg og 17 mån. senere (hvor næste barndåb finder sted [i  Skt. Matthæus,hunkøn, 9-4-1979] ) er hun på en gård i Græse ved Frederikssund. Caroline gifter sig ca. 1883 med en mand fra Kerteminde, som hun har mødt under opholdet i Nyborg. De får nogle børn i Nyborg, men Caroline dør ca. 1890-91. Hun har muligvis været svagelig i længere tid, og faderen, som var en ret velhavende grosserer, har måske sendt pigen væk fra byen for at "nyde landluft"! Caroline havde haft flere søskende, som døde i alderen 2-15 år, så den eneste overlevende pige skulle måske "reddes"? Hvis der i det for mig ulæselige står noget om årsagen til at Caroline var i Nyborg, betyder det meget for min slægtsforskning!

Venlig hilsen
John Larsson

Asger Berg

Hej John,

For mig at se står der 3 faddere:

Moderen
Frk. Caroline Philipsem
Frk (eller Fru) Jansen af Nyborg

Mvh
Asger

Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening

Anne Mortensen

Barnet er døbt i

København
Frederiksberg 1876-1879
opslag 130

hvor oplysningerne er tydeligere at læse.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

John LarssonJodalela

Mange tak til både Asger og Anne!

Ja, i Frb. står der jo tydeligt "Frue Jansen fra Nyborg"!  Smart at kigge der, Anne! Jeg var opmærksom på at de var flyttet mellem fødsel og dåb, så det burde jeg jo selv have gjort!  ;-)

Nu har jeg bare et andet problem, som de fleste slægtsforskere nok kender: "Hvem er fru Jansen fra Nyborg?", men det må vist blive mit eget problem!  ;-)

Venlig hilsen
John