Hjælp til tydning ved dåb og bryllup i Bindslev

Startet af Donald Gundersen, 16 Nov 2011 - 10:50

Forrige emne - Næste emne

Donald Gundersen

Hej håber der er en der kan hjælpe med i særdeleshed efternavn ,da jeg har fået 2 forskellige efternavne , jeg har fra jeg i sin tid tog til Viborg og søgte fået navnet Thomsen " fik jeg hjælp til dernede for 30 år siden " og fra Family Serch også navnet Thomsen men når jeg går ind på ddd.dda står der Johansen . Det drejer sig om Chresten Thomsen og Else Thomasdatter bryllup jeg kan ikke læse hvad der står ( Hjørring Bindslev 1688 - 1809 opslag 49 stk 7 ) og ved deres søn dåb Thomas Christian Christensen ( Hjørring Bindslev 1688 - 1809 opslag 364  stk 9 ) Jeg krydser finger for at der står Thomsen da jeg ellers skal starte forfra igen .
På forhånd tak .
donald.

Peter Kristiansen

Bryllup, 1789 nr. 7:

den 6 September troloved jeg ung Karl Christen Thomasen af Nørre
Bindslev og Pige Else Thomasdatter af Sønder Bindslev - For-
lovere Christen Sørensen af Mølle [?] H.... i Moesberg Sogn og Christen
L.... Lundbye af Nørre Bindslev
den 29 November [?] blev de i Bindslev Kirke copulerede.


Fødsel 1799 nr. 9

den 17 Maj blev inddøbt et Drengebarn kaldt Thomas Christensen
Forældre: Christen Thomasen og Else Thomasdatter gaardfolk [?] af Sønder Bindslev

Tilstædværende .. Christiane Friderica Høyen, Barnets Fader og ........ Jens ....
dets Daab publiceret 6te Søndag efter Trinit.

Faddere
... Christiane Friderica Høyen, ...... ... ... ..... ....
fra Nørre Bindslev, Lars Christensen fra ......, Thomas ......
....... fra Nørre Bindslev og .. .... ...........


Der er flere huller som kan fyldes!
M.v.h. Peter Kristiansen

Donald Gundersen

1000 tak for hjælpen Peter, det var godt at efternavnet passede ! håber der er 1 / nogen der kan lukke de sidste huller ,som du skrev . hvis det kan være en hjælp hed Chresten Thomsens far Thomads Christensen Lykkegaard , eller lyksgaard , det kan jo være den Thomads du skrev om ved barnedåben ?
MVH
Donald.