Rosendahl og Grønvold slægten

Startet af Rune Sckerl, 28 Okt 2011 - 23:16

Forrige emne - Næste emne

Rune Sckerl

Jeg søger oplysninger om aner til Andreas Petersen Rosendahl, han var tobaksspinder og var født 1722 i København og døde 1774 i København han blev gift 1760 i Nicolai kirke København og hans hustru, jeg også søger aner til, var Mette Marie Grønvold, født 1737, død 1805 i København.
mvh Rune Sckerl

Hans Poulsen



Hej Rune

Har du opslagsnumrene for fødsel/dåb, vielse og død og for Mettes vedkommende ft. 1787 og ft. 1801?

Fik ægteparret børn? Har du disse eventuelle børns faddere? Peger de henimod forældrenes aner?

Det vil være en god idé at oplyse disse data, så andre ikke behøver at bruge tid og kræfter under deres bestræbelser på at hjælpe dig.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Bente Aaris

Vdr.: Hvem som var Mette Marie (Lauridsdatter) Grønvolds fader kan du læse om her i denne tråd:

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,530980,578389
Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Rune Sckerl

Tak til Bente Aaris, jeg vil søge den vej ud fra dine oplysninger, og til Hans Poulsen vil jeg prøve med fadderne, den mulighed har jeg ikke tænkt på.
venlig hilsen rune

Jens Styrup Rotne

God aften
Hermed mit materiale om ægteparret Rosendahl/Grønvold. Desværre lidt ukomplet (videresendt til en fjern slægtning, der mangler præcise datoer på skifter og opslagsnumre ved data fra kirkebøger)

LARS PEDERSEN GRØNVOLD, forhen lakaj hos dronning Anne Sophie gift 24 oktober 1736 i Holmens Kirke med enken BIRGITTE JOHANSDATTER. Hun var enke efter en for mig ellers ukendt Søren Holm
Det må have hastet lidt, for datteren METTE MARIE bliver allerede døbt 6 december 1736.

LAURIDS GRØNVOLD bliver senere byskriver i Nakskov, han dør 1750, og Birgitte Johansdatter Roese begraves 28 august 1749 i Nakskov. Der er et skifte.

Herndes mor, der hedder MARIA LARSDATTER, dør 1749 (ca) i København. Der er skifte: hun har først været gift med Johan NN og senere med stadskaptajn og tobaksspinder Christoffer Henriksen, hvis børn vist kalder sig Ruch.

Desværre ikke mere. ærb. Jens

Rune Sckerl

Tak til Jens Styrup Rotne, en lille brik i et stort puslespil har også betydning for mig, tak for oplysningerne.
Venlig hilsen Rune Sckerl