Jenny Augusta Johannesson/ Andersson

Startet af Winie Rasmussen, 21 Okt 2011 - 00:23

Forrige emne - Næste emne

Winie Rasmussen

Hun er født d. 9 jun 1879 i Hjelmseryd, Sverige. Datter af Johannes Andersson og Malena Svensson.
Familien flyttede til Helsingør, Danmark i 1880èrne. Der var 5 brødre. Jenny blev konfirmeret okt 1893
i Skt Olai Helsingør, havde da efternavnet Andersson. Er også opført i DDD indvandrerdatabase sidst i 1890èrne. Men hvor blev hun af? Tog hun tilbage til Sverige? Jeg kan ikke finde hende. Hun er søster til min morfar Bengt Johan Johannesson.

Eva Morfiadakis

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2416913&limitstart=0

Det här tror jag är din morfar. 1910 kommer han från Helsingør till Kbh. Jag gissar att resten av hans familj finns i Helsingør men det kan ju också vara så att familjen återvänt till Sverige ca 1910.
Det finns några Johannes Andersson som får dansk infødsret. Kan någon av dem vara morfars far? Ansökan skulle väl kunna ge information om resten av familjen.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

Efternavn:  Andersson Fornavn:  Jenny Augusta
Fødselsdatering:  09.06.1877
Ankomst:  01.05.1897 Afrejse:  25.02.1898
Ank. fra (land):  Danmark
Ank. fra (region):  Frederiksborg Amt Ank. fra (lokal):  Birkerød
Fødeland:  Sverige Afr. til land:  Danmark
Afr. til region:  Frederiksborg Amt Afr. til lokal:  Tikøb
Tj./Oph.sted (region):  Frederiksborg Amt Tj./oph.sted (sogn):  Helsingør
Tj./oph.sted (art):  Teglværk
Tj./op.sted(virks.):  Klostermose Teglværk Tj./op.sted(pr(vr):  Andersen, Johannes Kildenummer:  2200902

Det står 9/6 1877 här på övriga står det 1879. Felskrift? Kan det vara fadern som är chef för tegelbruket?

Eva M
Eva M