Karen Emilie Rømer

Startet af ulla anderen, 17 Okt 2011 - 20:35

Forrige emne - Næste emne

ulla anderen

Vil blive rigtig glad, hvis der er nogen der kan hjælpe med oplysninger om Karen Emilie Rømer f. ca. 1889 i Fleskum, Aalborg, datter af Magnus Frederik Christian Rømer og Ane Magrethe Rømer. Karen Emilie er min tipoldemor, og hendes datter Ingrid Johanne Rømer bortadopterede min morfar som forholdsvis lille, så han kan ikke rigtig fortælle noget, selvom de genoptag kontakten, da han blev voksen. På dåbsattesten står operasanger Giovanni Riggi opført som far til den lille Ingrid Johanne og det fortælles, at han omkom i en ulykke i Italien. Karen Emilie skulle efter sigende have giftet sig igen med en nordmand og fået flere børn, mens Ingrid voksede op i Aalborg hos bedsteforældrene noget af tiden, men var dog også på et tidspunkt anbragt på børnehjem. Alt dette er ikke noget der er verificeret, så jeg kunne godt bruge lidt hjælp ;D

Jens Thomassen

#1
Hej

Dette må være familien i 1890:

Fundet på DDD.

aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, Aalborg m-kort 1578, Niels Ebbesensgade forhus 1 sal f.2, mat.914 nr25, FT-1890, C0383

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Magnus Frederik Christian Rømer 31  Gift husfader Sadelmager Aalborg
Ane Magrethe Rømer 31  Gift husmoder  Hjørring
Dagmar Cecilie Katrine Rømer 7  Ugift barn  Aalborg
Thorvald Alexander Rømer 6  Ugift barn  Aalborg
Valborg Rømer 1  Ugift barn  Aalborg
Karen Emilie Rømer under 1 aar  Ugift barn  Aalborg
 
--------------------------------------------------------------------------------

Folketælling 1916:

aalborg, Hornum, Budolfi Landsogn, Landlyst, , 1, FT-1916, C0850

Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Magnus Frederik Christian Rømer 15/10 - 1858  Gift Husfader Tapetserersvend 
Ane Margrethe Rømer 2/10 - 1858  Gift Husmoder   
Ingrid Johanne Rømer 13/7 - 1908  Ugift Plejebarn

Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Jens Thomassen

#2
Hej

Ingrid Johannes fødsel kan du se på www.arkivalieronline.dk:

Se kirkebogen for Ålborg Budolfi fødte 1907 - 1913, opslag 224.
Med venlig hilsen
Jens Thomassen
Medlem af DIS-Danmark

Mette R Francke

Hei

Karen Emilie er døpt i Aalborg Vor Frue 1886-1891 oppslag 332.
Født 23/12 1889.

Mette
Mette R Francke

ulla anderen

Tak for al hjælpen, især den med opslaget, det vil jeg straks gå ind og se på :)

Mette R Francke

Hei

Inger Johanne er konfirmert i Aalborg-Budolfi 1920-1928 oppslag 196.
Ser da ut som om hun bor på barnehjem.

Vet du om Karen E bosatte seg i Norge eller Danmark ?

Mette
Mette R Francke

ulla anderen

Jeg tror, at det fortælles, at hun blev gift med en norsk købmand og de var bosiddende i Norge.

K. Thidemann

Bemærk navnet.

Jeg mener der står Giovani Rissi ?
mvh K.Thidemann 9000

Bodil Andersen

Ja, jeg har bemærket dette, men vi har Ingrid Johannes dåbsattest og der står der meget tydeligt Giovanni Riggi og dette lyder måske også mere Italiensk....

Bodil Andersen

Jeg tillader mig at komme ind over her, det er min datter der har startet tråden, men jeg er lige så interesseret i emnet, men er totalt uvidende om hvordan man gør.
Jeg har siddet og leget med et gratisprogram der hedder MyHeritage Family Tree Builder, hvor jeg skrev min oldemor Karen Emilie Rømer ind, straks kom der et match op og jeg kan se at alle data passer.
Jeg ville så gerne i kontakt med ham der har lavet hans stamtræ hvor Karen Emilie er hans farmor, for der er kommet nogle meget overraskende oplysninger frem. Problemet er bare jeg kun har hans for og efternavn, og der er hverken mail adr. eller telefon nr. jeg kan henvende mig på. Jeg er lidt forsigtig med at skrive mere om historien, før jeg har talt med ham, da den anden familie nok ikke ved noget.
Er der nogen der har en god ide?
Venlig hilsen
Bodil Andersen

Stig Andersen

Din Karen Emilie Rømer udgår fra Hans Peter Ibsen Rømer (1829-   ) Han er bror til Jeppe Ibsen Rømer
1842-1918. De er begge født i Aalborg.
Karen Emilie Rømers far hedder Magnus Frederik Christian Rømer f. 1858 i Kattesundet, Aalborg og var sadelmager, men det ser ud til at du leder mere i nutiden. m.v.h. Stig Andersen

Bjørn Christensen

Jeg kan oplyse, at jeg er barnebarn af Karen Emilie Rømer og vil gerne hjælpe.

Bodil Andersen

Jeg siger tak til jer der har svaret på vores forespørgelse. Jeg har fået kontakt til Karen Emilie's barnebarn, og håber ad den vej at få lidt at vide om min oldemor og min datter's tipoldemor  :)