Rigsarkivet folketælling 1950

Startet af Henning Rosthøj, 11 Okt 2011 - 21:12

Forrige emne - Næste emne

Henning Rosthøj

Hej

Mon der er en der vil havde ulejlighed med at søge om, at se Ft 1950 fra Hejls sogn Vejle Amt
og se efter et familiemellem, det drejer sig om følgende:

Lydia Marie Jensen, hun var gift med Karl Åge Hansen, (formodenlig borgelig viet omkring 1948), på samme adresse (matrikel 27c) er sikkert også en søster Louise Dorthea Hansen, Lydia var gift med Karl Åge til hans død i 1952.

For en god ordens skyld kan jeg oplyse at de alle er døde, og ikke har efterladt sig børn.

Det er Lydias fødselsdato og fødesogn jeg meget gerne vil kende

Med Venlig Hilsen

Henning
MvH
Henning Rosthøj

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Henning Rosthøj

Tja..

Der er vi så ikke enige, sådan som jeg læser det, er det et spørgsmål om, om det er i forbindelse med slægstforskning man søger oplysning, og det må man vel sige det er.

Hvis formålet er slægtsforskning, kan du få særlig tilladelse til at se folketællingerne 1940-1970. Tilladelsen kan søges på Rigsarkivets læsesal. Ansøgningen behandles med det samme

MvH
Henning
MvH
Henning Rosthøj

Anne Mortensen

Jeg læser ordet du som dig f.eks. Henning.
Ellers ville der vel stå du og hvem som helst kan få tilladelse ??

Men du kan  spørge Arkivaren:

http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/sporg_arkivaren
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Vivi Winther

De er ikke kirkelig viet og har ikke fået kirkens velsignelse for borgerlig vielse fra 1934-1952, men at de var viet fremgår af kirkebogen som jeg tidligere har henvist dig til.Således boede hun på adressen i 1952-??. Hvad årstal tror du Lydia er død?? Hvad årstal er huset blevet solgt?? Når du har adressen kan du tjekke dette på ois.dk. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Henning Rosthøj

Hej Vivi

Jeg har ingen anelse om hvornår Lydia er død og ejendommen er ikke solgt, men blev overtaget af
en yngre broder, Lydia arvede sin mand ved hans død, Karl Åges søskende har åbenbart betalt hendes andel.

Jeg har fået ejendomsoplysning fra 1952 af Hanne Bjørn som har været så venlig at lave et opslag for mig i Viborg, desværre var der ikke flere oplysninger om Lydia.

De er fomodenlig borgelig viet i Hejls, Kolding eller Haderslev det ene gæt er ligeså godt som det andet

Så en god hjælp til at komme videre var et opslag i folketællingen Hejls 1950, som ville give fødsel og
fødested.

Henning
MvH
Henning Rosthøj

John Nielsen

Hej Henning

FT1916 Ginnerup er der en Lydia Marie Jensen født 18.09.1914,
men det kan jo nemt være navnesammenfald.

Hilsen John Nielsen

Lis B. Jensen

Hej

Jeg mener sådan en tilladelse er personlig og at oplysninger ikke må gives til tredieperson.

Måske kan det lade sig gøre hvis man er i besiddelse af en fuldmagt far den der ønsker oplsyninger.
Prøv at forhøre jer ved arkiveren ved hjælp af linket "Spørg arkivaren".
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Vivi Winther

Jeg beder dig meget undskylde mit svar og spørgsmål. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Ketty Nielsen

Hej Henning

Det er kun dig som må se FT 1950, da du skal søge om adgang til dem.
Det er 75 års tilgængelighed. Så du må selv en tur på Risarkivet.
Ellers må du jo vente til der er gået 75 år.

Det er meget hyggeligt på Risarkivet, jeg har selv lige været over at se FT 1950 og 1960.

Venlig hilsen
Ketty Nielsen
Haderslev

Kim Melchior

Da jeg var paa RA for nogle aar siden havde jeg nogle ting jeg sogte i de sene folketaellinger om min egen familie. Jeg havde ogsaa et par ting jeg sogte for nogle venner her i USA og spurgte om det var tilladeligt for mig at lave de opslag. Svaret jeg fik var der var ikke noget problem med det saa laenge jeg gav oplysningerne til familie medlemmerne som ikke var i stand selv at komme ind paa arkivet, men at jeg ikke kunne laegge det ud til offentlig beskuelse paa Internettet.

mvh,

Kim Melchior (USA)

Henning Rosthøj

Hej alle

Tak for alle svar, jeg mente at det var som Kim nævner, men foreløbig vil jeg vente til jeg kommer til hovedstaden engang og så selv undersøge det.

Til Vivi

Jeg har forhåbenlig ikke fornærmet dig, hvis så, var det absolut ikke min mening.

Til John

Det lyder som et godt bud på Lydia, Karl Åge havde ikke meget tid til pjank, og var en stille og noget reserveret mand, så det har tit undret hvordan han pludselig har fundet en kone, de har måske fundet hinannen på et kontaktbeuro, så det er en mulighed, tak for det.

MvH

Henning
MvH
Henning Rosthøj