Søger Jens Martinus AndreasMadsen ,f 1893 i Dybe,

Startet af John Fillip Jensen, 10 Okt 2011 - 10:14

Forrige emne - Næste emne

John Fillip Jensen

Jeg søger Jens Martinus Andreas Madsen født i Dybe  3-5-1893.

Han er søn af Mads Kr Madsen,født 22-12-1865 i Dybe, død 7-3-1948 moderen var Ane Kirstine Madsen (Kristensen) født 1860.død,12-1- 1936. Mads Kr Madsens Far var Jens Madsen Roi født 1841og Moderen var Mette Andersen Hou Sogn,kan ikke komme videre i Kirkebøgerne vil være taknemmelig for Hjælp V H John Filip.

Gunnar Martensen

Det er ikke alle der kender Dybe eller Hou Sogn. Derfor er det en stor hjælp, hvis du tilføjer
Sogn, Herred og Amt.

Groom's Name: Jens Madsen Roi 
Groom's Birth Date: 
Groom's Birthplace: 
Groom's Age: 
Bride's Name: Mette Andersen 
Bride's Birth Date: 
Bride's Birthplace: 
Bride's Age: 
Marriage Date: 28 May 1867 
Marriage Place: Hove,Ringkobing,Denmark 

Gunnar

Mette R Francke

Hei

Din Jens blir konfirmert i Dybe i 1907 ( Ringkøbing 1900-1907 oppslag 60 )

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Du finner foreldre og søsken på ao ft 1911 Ringkøbing Dybe oppslag 51.

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Har funnet en Jens A M Madsen født ca 1892 i DK.

Funnet på www.ancestry.com
New York Passenger Lists, 1820-1957
aboutJens A M Madsen Name: Jens A M Madsen
Arrival Date: 15 Apr 1913
Birth Year: abt 1892
Birth Location: Denmark
Birth Location Other: finsing
Age: 21
Gender: Male
Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian
Port of Departure: Copenhagen
Port of Arrival: New York, New York
Ship Name: Hellig Olav

Jeg har sett på orginaldokumentet og mener at der står Ringkøbing , men er usikker.

Vet du om andre i Madsen familien utvandret ?

Mette
Mette R Francke

John Fillip Jensen

 
Hej Mette.

Tak for dit svar.det er ikke ham det ved vi  bestemt,der er ikke andre i familien der er udvrandret.
Tak for forsøget Venlig Hilsen John Filip.

John Fillip Jensen

Citat fra: John Fillip Jensen Dato 10 Okt 2011 - 10:14
Jeg søger Jens Martinus Andreas Madsen født i Dybe  3-5-1893.Ringkøbning Amt.

Han er søn af Mads Kr Madsen,født 22-12-1865 i Dybe, død 7-3-1948 moderen var Ane Kirstine Madsen (Kristensen) født 1860.død,12-1- 1936. Mads Kr Madsens Far var Jens Madsen Roi født 1841og Moderen var Mette Andersen Hou Sogn,kan ikke komme videre i Kirkebøgerne vil være taknemmelig for Hjælp V H John Filip.


Mette R Francke

Hei

Hva er siste spor du har av Jens ?

Har du undersøkt om der er ett skifte etter hans foreldre ?

Mette
Mette R Francke

John Fillip Jensen

 
Hej Mette.
vil lige svare dig.jeg har fået forbindelse med en Nevø til Jens Martinus Andreas Madsen, og Hustru Jenny Madsen, og fået oplyst at Jens Martinus arbejdede på Store Armose, Lomborg Ringkøbning Amt , og havde en Søn Murer, Karl Madsen Lemvig,men der var ingen dataer han kunde huske,så nu går jeg i gang med det,jeg siger tak for din interesse for det,V. H. John Filip.

Kirsten Didriksen

Hej John!

Så vidt jeg kan se er han døbt: Mads Andreas Mettinus Madsen 18.9.1897 i "Bjergly" i Dybe.
Søn af Mads Kristian Madsen 22.12.1860 +26.7.1948
og hustru Ane Kirstine Kristensen 11.1.1871 + 1.12.1936

På en gravsten på Dybe Kirkegård findes en Andreas Madsen han er dog gift med Ruth Søndberg Madsen 26.4.1902 (kan ikke finde hende født i Dybe, Ramme, Hove eller Lomborg)?

Jeg har også data på alle Andreas' søskende, det er mange! hvis du er interesseret?

Bonnet Lokalarkiv er ved at lægge sidste hånd på en lille bog om ejendommene i den del af Dybe, hvor dine aner boede. Har du oplysninger som vi må ta' del i er vi meget interesserede?

Venlig hilsen
Kirsten

[vedhæfting slettet af admin]

Kirsten Didriksen

Hej igen!

Fandt dem i FT 1925 opslag 43.  Dybe.

Andreas
Ruth
Svend Otto 11.9.1924

samt en husassistent og en lærling.
Andreas er smed.
De bor i "Godthåb" Vandborg, Bonnet.

Vandborg 1910-1924 opslag 116  6 finder du deres vielse.
29.11.1924

Ruth er født i Vandborg datter af husmand Anders Kristian Pedersen og Signe Søndberg.

Håber at du kan komme videre nu! :)
God søgning!
Kirsten

John Fillip Jensen


Hej Kirsten.Mange tak for det du har sendt til mig,jeg kan fortælle dig at det er to brødre.der er Jens Martinus Andreas Madsen født 3 Maj 1893 i Dybe.så er der Mads Andreas Martinus Madsen som er født 18-Sep 1897 i Bjergby.og det er Jens Martinus jeg gerne vilde finde med familie i voksen livet,men jeg søger stadig,han har et par børn vi ikke kan finde,vi har fundet nogle af dem men ikke alle,jeg har hans andre Søskende,så dem behøver du ikke at sende,det bliver spænende når i får jeres bog færdig det glæder jeg har jeg en Hjemmeside, som i gerne må se om der er noget i kan bruge.WWW.bricksite.com/filip  og så har jeg også en side i Familiekrønikken  under navnet Filip.venlig hilsen og Tak John Filip