Elna Karoline Hansen f. 1113.9. 1880 i Brønshøj sogn, Københavns amt

Startet af Vagn Hansen, 08 Okt 2011 - 07:13

Forrige emne - Næste emne

Vagn Hansen

Kære DIS-forum læsere.

Elna Karoline Hansen blev født den 13.9. 1880 i Brønshøj sogn, Købemhavns amt (se evt. opslag 82,21)

Hendes forældre var kroejer Søborghus kro Anders Hansen og hustru Ane Kirstine Andersen.

Elna Karoline Hansen blev gift den 27.5. 1905 i Brønshøj kirke (opslag 227,16) med Lars Peter Jensen Rasmussen.

Jeg har forgæves ledt efter hendes forældre og vil gerne have hjælp fra DIS-forums læsere, som måske også kan hjælpe med eventuelle søskende.

Mvh, Vagn Hansen, Billund

Vagn Hansen

Hej igen DIS-forum læsere.

Jeg glemte en ikke uvæsentlig oplysning:

Elna Karoline Hansen blev konfirmeret i Blovstrød kirke den 6.10. 1895 og her er faderen registreret som gaardejer i Allerød Anders Hansen .

Så beklager jeg samtidig at jeg i overskriften ikke kan skrive hendes fødselsdato korrekt.

Det skal naturligvis være den 13.9. 1880.

Mvh, Vagn

Egon Sørensen

Hej Vagn!


Jeg tror det er Anders og Ane der er viet i Lillerød kirke i Frederiksborg amt i 1877 opslag 70 nr.1

Så er det bare om det er til at finde beviset, der kan bekræfte eller afkræfte.


Mvh.

Egon Sørensen

Bjarne Palm

Hej Vagn.

Det stemme med hvad Egon har skrevet, det er dem der bliver viet i Lillerød kirke. Deres fødselsdatoer stemmer med Folketællingen 1901.

Du kan finde familien med fødselssted og fødselsdato:
Folketælling 1901,Frederiksborg amt, Blovstrød, opslag nr. 298.

Mvh.   Bjarne

Lissi Carlsen

Hej Vagn

Elna Karoline Hansen , er født 13 september 1880 på Søborghuskro´s Avlsgård i Brønshøj
hun var datter af Anders Hansen  og Ellen Jensdatter , de havde søborghuskro fra 1877 til 1892 ,
Anders drev avlsgården og havde forpagtet kroen ud til Jens Hansen, Anders  købte GL.Allerødgård.

er du intreseret i Merer så send en e-mail , da Elna Karoline Hansen Gift Rasmussen, er min Farmoder

Hilsen Lissi Carlsen

Vagn Hansen

Kære Lissi.

Tak for mail med oplysninger om Anders Hansens periode som kroejer.

Dog undrer jeg mig over navnet på hans hustru, som du skriver var Ellen Jensdatter og jeg har registreret Ane Kirstine Andersen, som hans hustru.

Mon ikke det beror på en skrivefejl, da Anders Hansens mor var Ellen Jensdatter?

Mvh, Vagn