Anna Marie Katrine Pedersen, Roskilde 1870

Startet af Michael Larsen, 25 Sep 2011 - 22:31

Forrige emne - Næste emne

Michael Larsen

Hej.

Jeg søger informationer om ægtemand og børn af Anna Marie Katrine Pedersen f. Roskilde Domkirke sogn
3. nov 1870

Forældre: Lars Pedersen f. 9. dec 1842, Solrød sogn
                Maren Kirstine Andersen f. 21. okt 1844 Roskilde,  skt. Jørgensbjerg sogn.
Søster:    Laurine Petrine Pedersen f. 5. apr 1876

Jeg har fundet Anna i politiets registerblade, hvor hun er flyttet til blaagaardsgade  nr. 23 d. 25 jan 1896
hvor hun arbejdede som tjenestepige.
Derudover har jeg ingen informationer om hvor hun boede, eller hvornår hun døde.

Hvis der er nogle der kan bidrage med oplysninger, vil jeg være meget taknemmelig.

Venlig hilsen
Michael Larsen

Michael Larsen, Glostrup

Alice Oppenheim

1. gang på Aneefterlysningen? Så Velkommen til!

Det er god skik at vise de folketællinger eller registerblade, man henviser til. Her er linket til oplysningen om Blågårdsgade: http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1803278&limitstart=0

Det kan blive en vanskelig opgave at finde ægtemand & børn ... Mobiliteten var stor i sidste del af 1800-tallet. Har du kilder, der siger, hvor i landet, hun evt blev gift? Og hvad kender du til evt børn?

Michael Larsen

Ja , det er første gang jeg er på slægt & data. Og i det hele taget er jeg forholdsvis ny inden for slægtsforskning.

Desværre har jeg ikke så mange informationer om Anna, og det er det der gør det så svært.
Jeg ved ikke hvor i landet hun blev gift, men jeg er næsten sikker på at hun havde en datter, som hed Ester. Og som muligvis var bosat i Roskilde.

Jeg ved ikke om det er et tilfældigt sammentræf, men hendes søster Laurine blev gift samme år i Hellig kors sogn som Anna flyttede dertil. Derefter flyttede Laurine og mand (som også er fra Roskilde) til Glostrup sogn.
Michael Larsen, Glostrup