Skilsmisse

Startet af Marianne Svenningsen, 21 Sep 2011 - 17:47

Forrige emne - Næste emne

Marianne Svenningsen

Hej!
Jeg har tidligere forsøgt mig hos jer under aneefterlysning, men nu håber jeg at jeg kan få hjælp til at få løst mit problem.
Min nu afdøde farmor blev gift i 1917 og skilt jeg ved ikke hvilket år, men da min faster blev født i 1928 må de jo have været gift på dette tidspunkt.
Men hvor kan jeg finde frem til den korrekte dato og år, jeg ved at de boede både i Slagelse og i Ringsted i løbet af deres ægteskab.
Min farmor hed Carla Martha Johansen, gift med maskintrykker Svend Aage Filsø Christensen, men jeg ved ikke hvilken by han stammer fra.
Måske kan nogen hjælpe mig med oplysninger om hvor jeg skal søge for at få de korrekte oplysninger.
Jeg takker på forhånd.

Hans Poulsen



Hej Marianne

"..Jeg har tidligere forsøgt mig hos jer under aneefterlysning  ",

Er der en gammel tråd, du kan henviose til, så andre ikke bruger tid og kræfter på oplysninger, du allerede ligger idne med?

".. men da min faster blev født i 1928 må de jo have været gift på dette tidspunkt..".

Ikke nødvendigvis.

- Har du slået din faster fødsel op i kirkebogen? Hvad står der dér om forældrene?

- Skilsmissen blev måske gennemført fx 1925, men de tidligere ægtefæller mødtes måske nu og da - med en graviditet til følge.

- Hvem averterede din farmors død i dagbladene?

Venlig hilsen
Hans


Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Niels Bjøreng

Du bør flytte dit spørgsmål over i et andet forum.

Venlig hilsen
Niels Bjøreng   9400

Kathrine Tobiasen

Undskyld Marianne, men jeg flytter dit indlæg til AneEfterlysning, hvor det retteligt hører til.
Gruppen Om nyt forum er beregnet for spørgsmål forums indretning, og du har bestemt ikke større chancer for at få hjælp her i din søgen efter din farmor.

Jeg ved ikke hvornår du prøvede lykken i AneEftelysning, men måske er der kommet nye folk på banen, som kan hjælpe dig med et godt råd?

Held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.