Kirstine Marie Bruuns fødsel i Fredericia 6. oktober 1828

Startet af Tom Smidth, 20 Sep 2011 - 14:41

Forrige emne - Næste emne

Tom Smidth

Jeg er i gang med at verificere nogle data fra Family Seach og er løbet ind i et problem.

Kirstine Marie Bruun skulle være født i Fredericia d. 6. oktober 1828, men jeg kan ikke finde hendes fødsel i hverken Michaelis eller Trinitatis kirbog.
På nettet findes der mange steder opgives samme dato og Fredericia som sted, men har de fundet noget jeg har overset, eller gentages der blot en ubekræftet oplysning?

VH
Tom ;)
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Egon Sørensen

#1
Hej Tom!

jeg tror det er hende der er født i Asmild sogn Viborg amt 1828 opslag 6 nr.2

Det kan jo være tilfældig at navnene passer.

Men det ser ud til at det er hendes far der er født Fredericia

Mvh.

Egon Sørensen

Tom Smidth

Tak Egon  ;)

Det passer fint:

Citatkirkebog, Asmild KB 1827-1843 s. 4 fødte kvinder 1828 nr. 2 (AO opslag 6). 
født 6. oktober 1828 Kirstine Marie Bruun, døbt i kirken 12 april 1929. Hr. Johannes Ivar Bruun på Bruunshaab Madam Marie Hansen Bruun.  Faddere: Frue R. Bruun på Asmild kloster, Frøken H. Bloch fra Viborg, hr. Ass? Bruun på Asmild kloster. Hr. krigsråd Bahnson? på Randrup og hr. ? Morville (jvnf Fol 87 nr. 10). 

VH
Tom
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Regelsen

Hej Tom

Hvis det er fru Købke - så er hun født Bruunshåb.
Venlig hilsen
regelsen

Regelsen

Hej Tom

5. Ellen Magdalene B., indskrevet 30.09.1867 i Vemmetofte Kloster,
~15.05.1889 i Kbh.

Johannes - 1876 cand phil, 1877 posteks., 1892 fuldm. hos overpostm.
i Kbh., 1902 postkontrollør, 1909-28 postmester på Chr.havn, 1922 R.
Venlig hilsen
regelsen

Tom Smidth

Tak Regelsen.

Som det ses af mit kirkebogscitat, så ser det ud til at han fortsætter sin kariere i det jydske:
Citatkirkebog, Vejlby KB 1923-1946 s. 274. Døde 1935 nr. 0 (AO opslag 230). 
død 19. april på Rekreationshjemmet "Bella Vista" Kolding St. Nicolai Sogn. begravet Vejlby Sogns kirkegård, Elbo Herred.. Johannes Frederik Dahl. Forhenværende postmester. Strandvejen, Fredericia St. Michaels sogn. Født i Store Heddinge 22 januar 1858. Søn af sognepræst Jens Dahl og hustru Laura Franciska Fabricius. Gift med efterlevende Ellen Magdalene Bruun Købke. 77 år. Sognepræst Ejnar Dahl, Hurup. 

Tak for hjælpen
Tom
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]