Sophus Gisli Larsen

Startet af Linda Hannibal Bianchi, 16 Sep 2011 - 21:28

Forrige emne - Næste emne

Linda Hannibal Bianchi

EFTERLYSNING af min oldefar SOPHUS GISLI LARSEN efter 18/8 1927, hvor han som tugthusfange bliver løsladt efter 3 års straf fra Horsens Statsfængsel. Fra da af ved jeg ikke mere om ham.

Inden da har jeg så at sige alt om ham, bl.a. 2 registerblade fra 1. og 3. politistation, alle folketællinger fra 1880-1925, lige bortset fra 1911. Desuden 25 domsafsigelser primært for betleri og tyveri rundt omkring i hele landet. Det fremgår af Frederiksberg Birks politiprotokoller. Han står i Fattigvæsenets hovedregistrant på Københavns Stadsarkiv og i Politiets Efterretninger. Hans stillingsbetegnelse er anført som hhv. arbejdsmand, arbejdskarl og slagtersvend.

Han er født 12/11 1879 i Frederiksberg sogn, konfirmeret 1/10 1893 i De Classenske Boligers kirke.
Er ikke at finde i Horsens, Frederiksbergs og Københavns folkeregistre fra 1923 eller senere.
Han fik tvillinger udenfor ægteskab med min oldemor Kirsten Marie Bertha Jørgensen og de giftede sig ikke. Tvillingerne er født d. 25/12 1902 i Ladegårdshusene, Kalundborg landsogn, døbt Vor Frue kirke, Kalundborg.

Det ville glæde mig kolosalt hvis én eller flere kunne komme med oplysninger som kunne bringe lys over hvor han befinder sig efter 1927 eller hvordan jeg kan komme videre. På forhånd tak!

Med venlig hilsen Linda Hannibal Bianchi.         
M.v.h.
Linda Hannibal Bianchi
lihabi@vip.cybercity.dk

Hans Jørgen Hvidberg

#1
Hej Linda.
Det er jo med næsten 100% sikkerhed "min" Sofus" du leder efter.
Jeg har skrevet til dig på din mail.
vh
HAns Jørgen

Linda Hannibal Bianchi

Hej Hans Jørgen.

Tusind tak til Hans Jørgen for fundet af min oldefar i Nr. Vedby sogn. Det var den rigtige person. Han døde dér i 1961.

Denne besked skriver af hensyn til evt. andre som måtte lede efter ham.

Mvh. Linda.
M.v.h.
Linda Hannibal Bianchi
lihabi@vip.cybercity.dk