Axeline Amalie hansen, f. på st. thomas, vestindien ca. 1836

Startet af Hugo Wagner, 12 Sep 2011 - 21:01

Forrige emne - Næste emne

Hugo Wagner

Hvad jeg ved om Axeline Amalie Hansens (Axeline Hansen) yngre år har jeg kun fra denne folketælling.
Jeg ville gerne vide noget om hendes familiære ophav hvis det er muligt, men ved ikke om det er muligt at finde nogle oplysninger omkring dette.

Jeg kender til hendes efterkommere, men er interesseret i hendes fortid, hvis det er muligt.
Jeg håber, at der er en eller anden der kan give mig nogle gode råd omkring dette, hvilket jeg vil tage imod med kyshånd!

Household for:
Contentment Nr 10 , Kompagniets Kvarter (Company Quarter), , Peter L Blanz , 1850,
Name: Sex: Occupation: Age:
Jane Simons  F Tjenest pige 41
Rosa Arnols  F Amme 24
Cornelia Smiedt  F  5
Louis Bags  M I Sadelmagerlære hos mr Barthe 16
Carl Harder  M  13
Axeline Hansen  F  15  
Joceph Eiles  M ??... og møllebygger 28
Sarah Jane Gowin  F Wadsker ??.. 27
Waldemar Westerbroe  M  10
Johan Charles Abrahamsen  M Murer 20

Med venlig hilsen
Hugo Wagner

Hugo Wagner

Jeg kan yderligere fortælle at Axeline Hansen fik et barn med Michael Roland O'maley i 12/12-1857 ved navn Janey Marie Louise O'Maley. Axeline Hansen og Michael Roland O'Maley blev tilsyneladende ikke gift.

Med venlig hisen
Hugo Wagner

Grethe Elten Mortensen

#2
Hej

Mon ikke det er hende her:

Household for:
Nr. 3 , Christiansted Queens Cross, Queens Cross, Rebecca Elizabeth Jower , 1911, Name: Sex: Occupation: Age:
Axeline Hansen  F Seamstressn 72
Sarah Pcam  F Seamstressn 30
Theodora Crabb  F Servant 10

54, Christiansted Company Street, Company Street, Miss. Furiz, 1890, Name: Sex: Occupation: Age:
Axeline Hansen  F  54
Dorthea Vaas  F  25
Charles Schuster  M  2
Jane Saimmons  F  86
Isabella Patrich  F  18

, Christiansted Hospital Street, , H C Ratcliffe , 1870, Name: Sex: Occupation: Age:
Eyclina Hansen  F Seamstress 35
Jane Simmons  F  64
Janey O´ Maley  F School girl 13
Celia D´ Azevedo  F School girl 7
Julia Andrews  F Servant 16


Hilsen
Grethe E.M.

Hugo Wagner

Hej Grethe E. M.

Tak for dit indlæg :)!

Det er den rigtige Axeline, og jeg har da også disse udkrifter i forvejen.
Men endnu en gang, Tusind tak.

Nu er spørgsmålet bare om jeg kan komme videre?  :)

Hilsen
hugo Wagner

Hugo Wagner

Hej igen!

Axelines datter Janey O´ Maley blev senere gift med Præsten Emil Valdemar Lose fra Skeby (Skelby) Odense.
Hvis en og anden har eller vil dele oplysninger om denne familie, er jeg meget interesseret!

Med venlig hilsen
Hugo Wagner

Sara-Maria Radmer


Hej Hugo

Jeg vil høre om du har fundet flere oplysninger om Axeline Amalie Hansen?

Med venlig hilsen

Sara-Maria


Citat fra: Hugo Wagner [3641] Dato 12 Sep 2011 - 21:01
Hvad jeg ved om Axeline Amalie Hansens (Axeline Hansen) yngre år har jeg kun fra denne folketælling.
Jeg ville gerne vide noget om hendes familiære ophav hvis det er muligt, men ved ikke om det er muligt at finde nogle oplysninger omkring dette.

Jeg kender til hendes efterkommere, men er interesseret i hendes fortid, hvis det er muligt.
Jeg håber, at der er en eller anden der kan give mig nogle gode råd omkring dette, hvilket jeg vil tage imod med kyshånd!

Household for:
Contentment Nr 10 , Kompagniets Kvarter (Company Quarter), , Peter L Blanz , 1850,
Name: Sex: Occupation: Age:
Jane Simons  F Tjenest pige 41
Rosa Arnols  F Amme 24
Cornelia Smiedt  F  5
Louis Bags  M I Sadelmagerlære hos mr Barthe 16
Carl Harder  M  13
Axeline Hansen  F  15  
Joceph Eiles  M ??... og møllebygger 28
Sarah Jane Gowin  F Wadsker ??.. 27
Waldemar Westerbroe  M  10
Johan Charles Abrahamsen  M Murer 20

Med venlig hilsen
Hugo Wagner

Per Pilekjær Christensen

Jeg er lige blevet opmærksom på denne tråd og lagde mærke til kvindens to navne, Axeline Amalie. Der er sammenfald med en familie, som jeg undersøger.
En ganske ung mand, Axel Georg Müller / Møller opholdt sig på St. Croix (og det kan vist i lige så høj grad dreje sig om St. Thomas!) i årene 1833 – 36. Det tror jeg foreløbig på.
Hans mor hed bl.a. Amalie, og de to navne forekommer hos hans børn og børnebørn, efter han er returneret til DK.
Kan der mon være noget om en forbindelse her?
/per