Folketælling 1940 København Ø

Startet af Jørgen Rasmussen, 01 Maj 2024 - 11:29

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Rasmussen

Jeg er ikke særlig skrap til det med folketællinger i København
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde fødselsdata m.m på Lise Pedersen og hendes forældre "Ras" og Rosa Pedersen - De boede i 1940 på adressen Viborggade 24.4.tv København Ø
På forhånd tak
Jørgen Rasmussen
Middelfart

Peter Kristiansen

https://arkivalieronline.rigsarkivet.dk/da/billedviser?bsid=240243#240243,45862428

Jeg er bange for, at de ikke bor på den opgivne adresse. Hvor har du oplysningen fra?
M.v.h. Peter Kristiansen

Jørgen Rasmussen

Tak for svaret - Jeg forsøger at hjælpe en med at finde hans datter.
Jeg fik adressen fra ham - han var forlovet med Lise og fik en datter med hende, men det var i 1966 og da boede de på denne adresse. Det er selvfølgelig længe siden, men jeg ville lige prøve om de boede der allerede i 1940
 Han tog til udlandet og mistede forbindelsen med Lise.
- Nu er han kommet hjem efter mange år i udlandet (han er født i 1943) og vil gerne prøve om han kan finde Lise og ikke mindst deres datter - Datteren hedder Hanne Petersen og er født 2 febr 1966 på adressen, men det er jo ikke meget der er at gå efter.
Han du eventuelt et forslag til hvordan jeg kan komme videre.
Med venlig hilsen
Jørgen Rasmussen

Peter Kristiansen

Hvis man kender fødselsdato og -sted, så kan man lave en adresseforespørgsel på folkeregisteret. Det koster 75,-

https://www.kk.dk/borger/borgerservice/flytning-og-adresse/faa-oplyst-en-anden-persons-adresse
M.v.h. Peter Kristiansen

Torben Schæfer

Prisen på en adresseforespørgsel via borger.dk afhænger underligt nok af hvilken kommune, man vælger. Uanset hvor man bor, kan man vælge frit blandt alle landets kommuner. Vælger man f.eks. Gentofte Kommune, kan de samme oplysninger fås for 52 kr.

M.v.h.
Torben

Britta Hansen

Hvilken beskæftigelse havde Lises far?
Hed han Rasmus?
Har Lise søskende?
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com