Initialer i et skifte

Startet af Ulla Elsted Jensen, 26 Apr 2024 - 19:00

Forrige emne - Næste emne

Ulla Elsted Jensen

Jeg har problemer med at læse 2 sæt initialer på noget bohave i et større skifte.
Skiftet er: Dueholm-Ørum-Vestervig amter, Skifteprotokol 1705 - 1720, fol 160b [på ao opslag 161], og er efter Mickel Mickelsen Langballe.

https://arkivalieronline.rigsarkivet.dk/da/billedviser?epid=17175964#192691,69518161

Det er i begge tilfælde initialerne jeg ønsker hjælp til.

I 4. linie fra oven står:". . . 1 dito blaat Kruus tegned ?: C: D: . . ."  mit eget bud er, at det første bogstav er et A, men jeg er ikke helt sikker.

Lidt længere nede,i første linie undet "Tinn"står: "1 Dosin Dybe tinfade tegned ?: ?: K: . . ."
Her har jeg ikke noget klart bud på de 2 første initialer.

Jeg vil blive glad, hvis nogen kan hjælpe med en tydning.

Mvh. Ulla Elsted Jensen, Albertslund

Ole Westermann

Mit forslag er A.C.D. og H.H.K.

mvh Ole

Ulla Elsted Jensen

Hej Ole

Tusind tak for dit bud. Det lyder bestemt sandsynligt.

Mvh. Ulla

Ole Westermann

Det er jo ikke altid, at der er nogen familiemæssig relation, da en del sølv- og tintøj blev indkøbt ved auktioner over dødsboer, men er der et sammenfald, så er det jo rart.

mvh Ole

Ulla Elsted Jensen

Det er jeg helt enig i. Men netop i dette skifte er der ret mange genstande under "Sølf" og "Tinn" med navnetræk på, som peger på nogle meget interessante familierelationer - og de er nemmere at tyde rimeligt sikkert.
Det er faktisk kun de to, jeg har spurgt til, som jeg ikke kan relatere til nogen i familien.

Ulla