Gerda Elisabeth Petersson født 1894.

Startet af Jess Per Hildebrandt-Eriksen, 05 Sep 2011 - 15:35

Forrige emne - Næste emne

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Gerda Elisabeth Petersson blev født d. 8 oktober 1894 i Danmark, af ugifte Ida Petersson.  Ida var født 4 maj 1873 i Ramdala sogn, Blekinge.  I 1896 kommer Ida hjem til sine forældre i Ramdala sogn, for at aflevere Gerda, og rejser derefter tilbage til Danmark.  Ida dør 1955 i Vigersted sogn ved Ringsted.
Jeg har søgt flere steder for at finde Gerda,s dåb og faderens navn, men uden held. Bl.a. København, Helsingør, Dragør og Ramdala.
Det er korrekt, at jeg har efterlyst hende før, men forsøger endnu engang.
Er der f.eks. et eller andet sted hvor samtlige personer født 1894 er nævnt ?

Med venlig hilsen

Jess 

Mette R Francke

Hei

Mine geografi kunnskaper er lik 0 , så derfor legge jeg ved dette PGB

Kan dette være din Ida `?

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politsearch&task=search&lang=da

Mette
Mette R Francke

Mette R Francke

Hei

Lurer bare på om du har søkt hennes konfirmasjon og eventuelt vielse ?

Kanskje du finner noen opplysninger der ?

Mette
Mette R Francke

Anne Mortensen

Hej Jess

Syntes du skal vise linket til til forrige indlæg, mener at huske der var mange indlæg og mange oplysninger - at vi ikke søger det samme igen.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Hej Anne og Mette.

Jeg har nu fundet Gerda Elisabeth Petersens dåb.   Via en af mine fjerne danske slægtninge fik jeg forærende Ida Petersson,s opholdsbog. Det var lidt af en guldgrube.
Gerda er døbt Gershøj kirke, ved Roskilde fjord, ikke langt fra min bopæl i Skuldelev.
Den udlagte barnefader var David Lindgren, en svensker som Ida havde arbejdet sammen med på Krabbesholm gods.


Med venlig hilsen


Jess

Eva Morfiadakis

Mette,

Gerda E. blev konfirmerad i Sverige och även gift här.

Jess, jag är jättenyfiken var du funnit Idas opholdsbog. Det måste vara i Danmark för i Sverige visste ju Gerdas barn nästan inget om sin mormor.

Eva M
Eva M

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Hej Eva.

Undskyld at jeg glemte dig i forbindelse med min orientering om Gerda.

Ida,s opholdsbog var hos en mand i Ringsted, som havde været gift med et af hendes børnebørn.
Altså linien i relation til Ida,s giftemål med Peter Laurits Nielsen.


Med venlig hilsen

Jess 

Eva Morfiadakis

Hej Jess!

Fantastiskt! Så synd att jag inte såg ditt inlägg tidigare idag. Jag har suttit på arkivet på förmiddagen. Jag hade kunnat söka David Lindgren i den svenska utvandrardatabasen. Säkert får du snart hjälp av någon som har den i sin computer.

Hälsningar
Eva M
Eva M

Hanne B-son

Hej Jess, vet du hvornår eller cirka som denne David Lindgren er født. Jeg har søgt i  kilden Emibas (cd) og der er flere træffer, det er dog ingen af dem der rejser til Danmark. Måske ville han til Amerika men kom ikke længre end til Danmark.

Venlig hisen Hanne

Eva Morfiadakis

Hanne, Det står inte när han är född. Ida P. är född 1873.

Eva M
Eva M

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Hej Eva og Hanne.

Ja, nu ved vi hvem der var far til Ida,s første barn.  Men jeg søger stadig efter faderen til hendes andet barn, Karl Andersen / Carl Andersson, som blev født i 1897, min mor.


Med venlig hilsen


Jess