Family Search

Startet af Britta Sørensen, 11 Apr 2024 - 10:35

Forrige emne - Næste emne

Britta Sørensen

Hej!

Gennem flere år har jeg haft problemer med at søge i Family Search. Når jeg forsøger, ryger jeg ud og svaret er UPS! Der sket en fejl, prøv igen. Det har været og er stadigvæk meget generende ikke at kunne bruge basen. Jeg vil jo gerne selv kunne søge fremfor at spørge så meget hele tiden.

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke?

Vh
Britta Sørensen
Roskilde

Hans Peter Christiansen

Hej Britta.

Kan du ikke komme med nogle eksemler, på dine opslag - som giver dig problemer?
Mvh HP

Britta Sørensen

Hej.

Starter med: https://www.familysearch.org/search/tree/name

Log på:
Flg. valgmuligheder: Fortsæt med Facebook, Fortsæt med Google, Fortsæt med Apple , Fortsæt med Church Account eller med brugernavn og adgangskode.

Det sidste bruger jeg. Det er koder, jeg har brugt siden, jeg ved ikke hvor længe. Jeg søger i fornavn f.eks. Niels og efternavn Pedersen, trykker på søg og så kommer UPS! mv Det er i øvrigt fuldstændig ligegyldigt hvilke navne, jeg søger på, så ryger jeg ud.

Jeg har forstået, at der i en periode både var en gammel og en ny base. Måske skulle de flettes sammen? Jeg kunne i en periode, "springe" mellem de to baser, men nu kan jeg overhovedet ikke noget.

Det er muligt, jeg har forsømt et eller andet, men så vidt jeg får besked, så er jeg opdateret. Jeg har se, hos en anden forsker, at vedkommende røg ind i det samme (rod!), som jeg oplever. I længere tid, har jeg ikke haft behov, for at bruge basen, men det har jeg nu. Jeg er ked af, hele tiden, at spørge om noget, jeg for det meste, selv burde kunne finde ud af.

Jeg mener, basen er gratis? Ellers kunne det selvfølgelig skyldes, jeg ikke har betalt noget.

Vh
Britta Sørensen

Britta Hansen

#3
Måske skal du prøve at lave en ny adgangskode:
- Tryk på 'Glemt brugernavn eller adgangskode'
- Udfyld felterne i 'Find min konto'

Hvad sker der hvis du eksempelvis starter på logon skærmbilledet til FamilySearch.org, og derefter vælger 'Family Tree'? Det er nok samme udfordring.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Britta Sørensen

Hej!

Mange tak for svaret. Jeg tror, det er galt med hele min adgang til Family Search. Pt er jeg langt hjemmefra. Jeg tror, jeg skal kontakte kvalificeret hjælp, som skal se på min pc, når jeg kommer hjem. Det er f.eks. også galt, når jeg forsøger at lede i FT'erne i USA oa.

Endnu en gang tak til alle for forslagene.
Vh
Britta Sørensen.

Britta Sørensen

PS.

Når jeg tilfældigt traf en anden person, som rodede med det samme problem som mig, så skulle det være mærkeligt, om vi var de to eneste.
Vh
B

Hans Chr. Baagøe

Jeg tvivler på, det har noget at gøre med dit login, med mindre du benytter bogstaver, der ikke er i det amerikanske alfabet.

Har du prøvet fra en anden browser, end den, du normalt benytter? Det kan nemlig give en indikation af, hvor der skal søges efter fejlen.

Jeg har selv prøvet med en ældre installation med Windows 7, og der fejlede tilslutningen, hvis jeg benyttede den nu udgåede Internet Explorer!

Hvilken browser benytter du, og er den fuldt opdateret? Der skal også accepteres de nødvendige cookies fra Familysearch. Det kan også være en god ide at tømme cachen, da et overfyldt lager med de tidligere besøgte sider kan give fejl ved besøg på en del internetsider.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe


Britta Sørensen

Hej!

Mit login består af tal, a og b samt x. Det skulle vel være alm. bogstaver i den vestlige verden?

Jeg tror, jeg bliver nødt til at søge hjælpe hos personer, der er mere it-minded end jeg er ellers får jeg rodet mig ud i noget, der er værre, end det er nu. Jeg har tidligere prøvet anden Browser uden held.

Jeg siger mange tak for alle forslag og overvejelser og stiller foreløbig mine problemer i bero. Dem vil jeg tage med, når jeg henvender mig til folk, der forstår sig på it og som kan hjælpe mig. Det er ikke holdbart for mig - eller andre - ikke at kunne søge i baser, som er alm. tilgængeligt.

Venlig hilsen
Britta Sørensen

Hans Peter Christiansen

Hej Britta.

Jeg tror at du skal oprette en helt ny bruger konto - med nyt bruger navn og log-in.

Og så starte fra scratch. Der kan sagtes være smuttet et forkert "flueben" ind i din konto opsætning.

Jeg har prøvet at sidde og søge på FS. i længere tid uden at finde noget - selv det mest simple.

Jeg troede at jeg søgte i Denmark - men var kommet til at vælge: Democratic Republic of the Congo :-)


 
Mvh HP

Britta Sørensen

Hej

Det er sikkert klogt at oprette en ny konto mv. Hvis det ikke hjælper, så må der tages andre drastiske midler i brug. Desværre bliver jeg bliver nødt til at lægge min forskning og hvad der hører til lidt på hylden i nogle uger. Så vender jeg frygtelig tilbage, hvis ikke mit problem er løst.

Mange tak til alle, der er kommet med gode forslag og råd. 
Vh
Britta Sørensen

Morten Hovedskov Nielsen

Lige et par spørgsmål, for at have en chance for at hjælpe?

Hvilken browser ?
Er browser opdateret til seneste version?
Hvilket operativsystem?
Hvilken version af operativsystem?
Hvilken computer?
Hvor meget RAM i computer?

mvh
Morten
Med venlig hilsen

Morten Hovedskov Nielsen
5690 Tommerup