Hvad blev der af Peder Magnus Pedersen efter 1925, Aalborg, f 1893

Startet af Niels Ole Rask, 30 Mar 2024 - 08:37

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Rask


Peder Magnus Pedersen volder mig lidt hovedbrud, en af dem jeg egentlig ikke behøvede at finde så meget om,
men blev jo så lidt nysgerrig efter at vide hvad der blev af ham.
Peder Magnus er f i Gislum 29/4 1893, som søn af gårdmand Niels Christian Pedersen og Ane Marie Pedersdatter
Han dukker op i Aalborg lidt før 1920, han bliver far til en dreng Bjørn i 1919, og året efter i 1920 gift med
moderen Elly Kristine Andersen, f 17/11 1899 i Hjørring, 1921 ses en dreng mere, Kay.
Det der fangede min interesse var at de 2 drenge sås som plejebørn hos farmoderen Ane Marie i 1925, og de var
stadig hos hende i 1930, og blev også konfirmeret i Binderup, i henholdsvis 1933 og 1935. Der stod ikke noget om
at forældrene skulle være døde.
Jeg fandt så Elly Kristine død 28/2 1925 på Skørping Sanatorium, vel tuberkulose, (min morfars første kone døde
her af samme sygdom i 1933)
Opsl 168 nr ml 15 og 16 Aalborg vor Frelser døde 1920-26 gift husmoder af Schleppegrellsgade 35 Aalborg,
men sidste fælles bopæl var Fredericiagade 18 Aalborg, her er Peder Magnus nævnt som gartner, ved barns fødsel
som købmand.
Efter 1925 finder jeg ham ikke.
Binderup og Gislum er i Gislum h Aalborg a
En af jer der kan opspore ham
På forhånd tak
Niels Ole 

Hans Peter Christiansen

#1
Peter Magnüs Petersen
Sex   Male
Birth Date   29. april 1893
Marital Status   WIDOW
Marriage Date   1893
Event Type   Census
Event Date   1930
Event Place   

Danmarksgade 92.

Ålborg, Vor Frue, Ålborghus, Denmark

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSLM-H3DK-2?view=index&action=view
Mvh HP

Niels Ole Rask

Tak for det Hans Peter
Så er han stadig enkemand i 1930, og sikkert derfor drengene er blevet hjemme hos hans mor i Binderup
Hun drev den ret store Binderupgaard til omkring 1935, med hjælp fra et par hjemmeboende sønner, hun var blevet enke i
1925, og det var dette ægtepar jeg var ved at undersøge, da jeg faldt over Peder Magnus 2 drenge.
Tak og hilsen
Niels Ole

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Niels Ole Rask

Tak for det Inger
Det ser ikke ud til han giftede sig igen, kan se du fandt ham i dødsregistret.
Det skyldes nok at jeg kalder ham Peder at han ikke dukkede op.
Tak og hilsen
Niels Ole