Nielsky

Startet af Werner Nielsen Wittekind, 27 Okt 2023 - 09:59

Forrige emne - Næste emne

Werner Nielsen Wittekind

Jeg leder stadig efter min stamfader: Johan Friedrich Xrian Nielsky. født omkring 1715 (?) og død 1770 (?). Han var hvervet soldat Han blev viet i  Slesvig Domsogn 1737 nr. 11: den 6ten Juli Friedrich Xrian Nielsky, Musquetier mit Jungfer Anna Maria Brunsen Copeliert. Ifølge mønstringsprotokol 205.1737 angives alder til 20 år, tjent 1½ år, født Schleswig-Holstein den 26.4.38 angives alder til 21 år, tjent 3 3/4 år, samme fødested I denne mønstring står også, at han ikke er tilstede, men syg. (Krank loco laut Attest)7.6.1742 24 år, tjent 8 1/4 års fødested Holstein, har familie 7.6.174830 år, tjent 14½ fædreland Holstein, har hustru  Schlegwigsche geworbene Infantarie Regimente. Omtalt i bog af Friedich Bülau "Hheimliche Geschichten und rätzelhafte Menshen" Han havde borgerskab i Holmer Beliebung, et fiskersamfund i Slesvig hvor også mange af hans efterkommere boede  indtil nogen af dem flyttede til Aabenraa omkring 1870erne                                                              Er der nogen der kan hjælpe mig videre med hans fødsel og død? Jeg har hele efterslægten
Werner
Werner Nielsen Wittekind
werner@wittekind.dk
Endelave, Slesvig og Aabenraa