DS-Gravsten

Startet af Jørn Andersen, 20 Sep 2023 - 13:32

Forrige emne - Næste emne

Jørn Andersen

Hej,
Jeg ved ikke, hvor jeg skal stille mit spørgsmål, så nu prøver jeg her. Korrigér mig, hvis det er det forkerte sted.

Jeg er ved at lege lidt med slægts-web-programmet TNG, som bl.a. kan vise gravsten for de enkelte personer.
I den forbindelse vil jeg gerne vide, om man skal have en speciel tilladelse til at bruge billederne på DS-Gravsten, også kaldet https://gravsten.dis-danmark.dk/ - ?

Og hvis man skal, hvem skal man så henvende sig til?
Der står, at projektet er indstillet, men der ligger stadig en pæn bunke billeder, som det kunne være dejligt at kunne få lov til at bruge.

Jeg er selvfølgelig indstillet på at kreditere såvel sitet som fotograferne.


De bedste hilsner,
Jørn Andersen,
Brønshøj

Britta Hansen

Se på Dk-gravsten i stedet.
Dette site vedligeholdes og der ligger p.t. 2.062 fotograferede kirkegårde.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Jørn Andersen

Jeg kigger skam også på Dk-gravsten! Og på Find en grav. Og på Djursdatabasen. Osv.
Men det er jo ikke de samme kirkegårde, de forskellige sites har.

Og det er jo et eller andet sted det største problem: At man skal lede på ret mange forskellige sites for at finde det, man har brug for.

Og DS-Gravsten har en hel del billeder, der ikke findes andre steder. Så derfor mit spørgsmål.

Mvh. Jørn

Kathrine Tobiasen

Hej Jørn

Helt enig i, at det er træls med alle disse forskellige steder; vi vil gerne samle det hele under en paraply, men somme tider er det lettere sagt end gjort få et samarbejde i gang.
Med hensyn til DS-Gravsten, så kan du starte med at spørge webmaster: webmaster@slaegt.dk.
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Jørn Andersen

Tak, Kathrine!
(Og undskyld det sene svar – har været væk fra PC'en  :) )

Mvh. Jørn