Jens Christiansen, Sæby, Holbæk 1845

Startet af Henrik Slott Hansen, 27 Aug 2011 - 20:05

Forrige emne - Næste emne

Henrik Slott Hansen

Jeg søger informationer om Jens Christiansen Thanning født 17/12 1845 Sæby/Løve/Holbæk.
Jeg finder husstanden i FT 1860:


Samtlige personer i husstanden

Holbæk, Løve, Sæby, Sæby, 1 huus, 18, FT-1860, C4688
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Thanning 54  Gift Hmd, huusfader  Kjøbenhavn
Kirsten Hansdatter 51  Gift Hans kone  Finderup Sogn, Holbæk Amt
Jens Christian Thanning 15  Ugift Deres barn  Her i Sognet
Johanne Nielsen 26  Gift Huusfaders sønnekone  Ørslev Sogn, Sorø Amt
Christiane Marie Hansen

Jeg synes ikke jeg kan finde ham efterfølgende, hverken som død i KB, i FT, FS eller af-/tilgangslister. Hvad er det jeg overser?

Mvh Henrik
Hilsen
Henrik Slott Hansen

Inge Hedal

Hej
Han bliver konfirmeret i Sæby kirke søndag efter påske i 1860 (AO 1857-1888, opslag 240).
Her bruges kun hans patronym, Christiansen, og hans far staves Thaning. Måske optræder han fremover kun med patronymet, eller han kalder sig Jens Thanning stavet på de mest kreative måder.
Held og lykke.
Mvh. Inge

Henrik Slott Hansen

Ja, jeg har søgt på Christiansen og Kristiansen, Thanning, Thaning, Thonning, Thoning, alle mulige forskellige stavemåder. På hele Sjælland og Fyn. Jeg finder ikke noget.
Mvh Henrik
Hilsen
Henrik Slott Hansen

lotte Blond

Hej
Bregninge sogn Skippinge H Holbæk amt 1868 opslag 36 Døbt Ole Peter Kristiansen Thanning søn af Jens Kristiansen og hustru Karen Marie Larsd. Du kan følge Jens Kristiansen i afgangslisten fra Sæby til Finderup og til sidst Bregninge.
Mvh Lotte

Henrik Slott Hansen

Hej Lotte,
hvor er jeg glad for at du fandt ham og hans familie. Jeg faldt ikke over ham i afgangs- og tilgangslister og havde helt opgivet at komme videre med ham.
Tusind tak for din hjælp.
Mvh Henrik
Hilsen
Henrik Slott Hansen