Opslag på ancestry.com

Startet af Alexander Rasmussen, 12 Sep 2023 - 09:29

Forrige emne - Næste emne

Alexander Rasmussen

hej alle sammen

Håber dette er en acceptabel forespørgsel.

Jeg har en kraftig mistanke om at der ligger lidt information omkring nogle tyske aner på Ancestry.
Men jeg har ikke luft i budgettet til at betale for deres dyre abonnement.

Dem jeg leder efter i skrivende stund er:

Joachim Arthur Walter Alfert formodentligt født omkring 1909. Sted ukendt.
Han blev gift formodentligt omkring 1936 med
Claire Annie Koch som blev født 25 Nov 1909 i Surrey i England og gik bort 09 May 1945 i Dresden i Tyskland.
De får tre børn, hvor moren tager to af dem med sig i døden.

Det jeg ved er fra gamle breve og fortællinger i familien og jeg har derfor ikke rigtig nogle kilder jeg kan dele. Så alt vil blive taget imod med stor taknemmelighed.


På forhånd tak.

Mvh Alexander
 

Jacob Christensen

#1
En hurtig søgning på navnet giver
Joachim Arthur Walther Alfert, født Berlin VIII, 15 december 1904 (nr 3777 i fødselsregistret)
Forældre August Paul Richard Alfert og Linda Dorothea Maria Alfert

Krematorieregister Dresden: Død 26 oktober 1952 i Tharandt (her er fødselsdato angivet som 15. oktober 1904), dødsårsagen er en hjertesygdom

Claire Annie Koch bliver gift 7 juli 1931 med Werner Karl Heinz Ruhdel (Berlin IVb, nr 342), de bliver skilt igen 18 oktober 1938

Alexander Rasmussen

Hej Jacob

Rigtig mange tak for det.
Bynavnet Tharandt er jeg stødt på før, så det giver rigtig god mening, at Joachim skulle være gået bort der.

Det er også meget interessant at Claire har været gift før. Og specielt i de år.
For med de sparsomme oplysninger jeg har fået, er det angivet at deres første søn, Eugen Alfert er født 22 Feb 1935 i Berlin. Det er jo ret interessant hvis han havde en anden far, end først troet.
Er det noget jeg kan bede enten dig Jacob, eller en anden om at undersøge?


Mvh Alexander

Jacob Christensen

Undskyld sent svar - har meget om ørene på mit arbejde pt og de nærmeste uger.  ???xxx Måske ligger der noget, men det får jeg desværre først tid til at se på i oktober.