hvor kan jeg parkere en GedCom fil?

Startet af tove agerskov madsen, 12 Sep 2023 - 08:57

Forrige emne - Næste emne

tove agerskov madsen

Mit MH abonnement slutter snart. Mens det stadig er aktivt vil jeg gerne hente mine slægtstræer ud som GedCom. Det kan jeg sikkert godt finde ud af.
Men hvor kan jeg så placere dem? Skal de ind i et andet slægts-program, eller kan de gemmes i min computer?

Jeg oprettede på et kursus et Legacy slægtstræ, men har ikke brugt det siden (vi blev Coronalukket).
Jeg overvejer også at benytte MH-tilbuddet til min anden e-mail-adresse.

Venlig hilsen Tove

Eli Lothardt Dahl

Hej Tove

du kan gemme Gedcom filen på din computer, på et USB-stik eller du kan sende en mail til dig selv og vedhæfte din Gedcom fil.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Hans Chr. Baagøe

Hej

Når du har gemt GEDcom-filen på din PC, vil det være en god ide at importere den i Legacy, helst som et nyt projekt, så du ikke får blandet dine data fra MH med nogle gamle. Gør det gerne i god tid inden dit abonnement lukker, så du har mulighed for at kontrollere, om du har fået alle data med fra MH.

Billeder, dokumenter og private noter kan ind imellem være en udfordring i GEDcom-formatet. De ligger ofte i en særskilt filstruktur, lige som de gør på din PC.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

tove agerskov madsen

Tak for hjælpen allesammen
jeg må dele min glæde med nogen.
Nu har jeg et komplet MH-abonnement iflg. tilbud (som slutter om lidt). Jeg har oprettet på min anden e-mail-adresse, og den gik igennem.
Mit hidtidige MH-abonnement har et par uger endnu, og jeg har nu været inde og kopiere mine træer via Gedcom til min nye MH-konto. Det lykkedes og nu kan jeg boltre mig i profiler, skal ikke mere slette for at få plads i de 150.  :)  :)  :) tove