Hjælp til opslag på Landsarkivet i Viborg

Startet af Ronni S Jensen, 11 Aug 2011 - 21:00

Forrige emne - Næste emne

Ronni S Jensen

Hej

Jeg vil lige høre om der er en venlig sjæl der måske kunne tænke sig at gøre et opslag for mig på Landsarkivet i Viborg, da jeg ikke har mulighed for at komme der til.

Det drejer sig om et opslag omkring Vardevej 98, 6900 Skjern. Ejerlavet er V.Birk, Skjern Jorder. Matrikelnummeret er 3i. Jeg har søgt lidt og har fundet ud af at realregistret jeg har brug for har arkivnummer B-375.

Jeg har brug for at vide hvem ejerne har været fra ca. 1910-1940. Da det er en ukendt del af min familie, som jeg har haft svært ved at finde.

Håber der er én som kan hjælpe mig :)

På forhånd tak

Hanne Bjørn

Film SI 960
3i V. birk, Skjern
30-8-1906 Anton Hansen fra enke Karen Margrethe f. Nielsen
4-6-1928 enke Madsine Hansen f. Madsen
4-6-1928 barbermester S. Graabeck
19-2-1930 Christian Lauridsen Thorup
25-8-1936 Carl Henningsen
hilsen
Hanne Bjørn

Hanne Bjørn

Rykker den lige op i håb om, at Ronni ser den, når nu jeg har brugt tid på at finde det i Viborg.
hilsen
Hanne

Ronni S Jensen

Tusind mange tak Hanne!  :)

Du må undskyld jeg ikke lige havde set du havde lagt det op, min mail havde lagt emailen ind som uønsket..

Jeg har efterfølgende snakket med noget fjernt familie, og de siger at de skulle hedde Niels og Kirstine/Kristine, men det er der jo ikke lige nogen som hedder :( Men jeg var ved at tænke på at det måske godt kunne være senere, altså efter 1936-50'erne.. For ham jeg har snakket med siger at han mindes at han var omkring 12-13 år da han mødte dem, og det kan godt passe med at det var omkring 1940-1950. Men håber at hvis du skulle komme forbi Viborg, og har tid, måske ville se hvem der har haft den senere, om der måske skulle være en Niels..

hilsen
Ronni

Hanne Bjørn

Hej Ronni
Desværre stod der ikke længere frem i Realregisteret.
Og da tingbøgerne som lå på tinglysningskontorerne jo nu er destrueret, og jeg ved ingen der har gratis adgang til de scannede sider, så  mulighederne er jo ikke mange.
Der ligger muligvis nogle kopier af skøder i kasser i Viborg, men det tager længere tid at finde frem til dem.
Jeg skal nok ikke på arkivet foreløbig, da jeg jo bor i Horsens.
Og hvis der tager 14 dage, inden folk læser deres svar, er det jo surt at bruge sin sparsomme tid på arkivet til andres opslag.
hilsen
Hanne Bjørn

Ronni S Jensen

Hej Hanne

Det er bare iorden, men du skal i hvert fald have mange tak.
Du må undskyld jeg ikke har svaret, men er begyndt i skole igen, så der har været meget at se til lige her i starten. Men du skal i hvert fald have mange tak!

mvh
Ronni

Hanne Bjørn

Et kig i kassen B 375  SG-16 gav ikke flere ejere efter 1930, hvor Carl Henningsen køber 3i.
hilsen
Hanne Bjørn
Horsens

Ronni S Jensen

Okay, tak for din hjælp Hanne :) jeg må lige prøve at lede lidt videre så...

mvh
Ronni