Hjælp til opslag i Ancestry.ca

Startet af Iver & Inga Hansen, 06 Aug 2011 - 19:03

Forrige emne - Næste emne

Iver & Inga Hansen

God aften

Jeg søger hjælp til at komme frem til de informationer fra CENSUS 1916, som jeg kan finde om min ane, Anton Jensen, som boede i Canada.

Her er linket til stedet: http://search.ancestry.ca/cgi-bin/sse.dll?db=1916Canada&rank=1&new=1&so=3&MSAV=0&msT=1&gss=ms_db&gsfn=Anton&gsln=Jenson&dbOnly=_83004005%7C_83004005_x&dbOnly=_F00027CB%7C_F00027CB_x&dbOnly=_F0004820%7C_F0004820_x&uidh=000&=b&=r&=a&=0

Han er angivet som Anton Jenson. Hans hustru hed Christine (Jenson)

På forhånd mange tusind tak
Kærligste hilsen
Inga

Iver & Inga Hansen

God aften.

Jeg tillader mig at rykke mit indlæg op, i håb om at en venlig sjæl må få øje på det og guide mig videre. :)

Kærligste hilsen
Inga

Anne Mortensen

Hej

Og jeg tillader mig at oplyse om, at hvis I var medlem kunne få hjælp i Opslag Internationalt.

Opslag internationaltDenne forumgruppe er kun for medlemmer af DIS-Danmark. Her kan du få hjælp til opslag i DIS-Danmark-betalte databaser.

Og bl.a. i Ancestry.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Line Thorngaard

Hej,

Oplysninger fra ancestry om Anton Jenson:

1916 Canada Census of Manitoba, Saskatchewan, and Alberta about Anton Jenson
Name: Anton Jenson
Gender: Male
Marital Status: Married
Age: 49
Est. Birth Year: 1867
Birthplace: Denmark
Year of immigration: 1912
Home in 1916: 06, Strathcona, Alberta
Address: 46, 24, 4, Montgomery
Racial or Tribal Origin: Danish
Relation to Head of Household: Self
Spouse's Name: Christine Jenson
Sub District Desc.: Township 46, ranges 23, 24 and 25, W. 4. M., exclusive of the City of Wetaskiwin
Household Members: Name Age
Anton Jenson  49
Christine Jenson  50

Venlig hilsen
Line Thorngaard

Iver & Inga Hansen

Kære Line Thorngaard

Du skal have mange tak for hjælpen.  :)

Kærligste hilsen
Inga

Pernille

Hej Inga!

Jeg ved, det er lang tid siden der er skrevet i denne tråd, men håber stadig du læser min besked.
Jeg leder selv efter oplysninger om Anton Jensen som var min oldefars bror.

Anton og Christina (som var fra Sverige) fik to døtre, nemlig Lilly (født 1894) og Alice (født 1897). Lilly blev gift i Canada med en Fredrick T Kerstein.
Vidste du at familien oprindeligt emigrede til USA? Og var hjemme i Danmark et par gange? Lilly er f.eks. født på Femø.
Hvad der senere er blevet af familien ved jeg desværre ikke. Måske har du været heldig at finde mere...?

Håber at høre fra dig!

Mvh,
Pernille
Mvh
Pernille J Petersen