Svag router?

Startet af Ole Dupont, 06 Aug 2011 - 07:41

Forrige emne - Næste emne

Ole Dupont

Jeg har investeret i et trådløst overvågningskamera, som egentligt fungerer meget godt.

Det kører trådløst over en Belkin G 802.11g router, hvortil computeren er tilsluttet med netværkskabel.

Men når kameraet er tilsluttet, tapper det en stor del af kraften fra computeren, som så fungerer dårligt og ofte slet ikke kan vise forskellige sites.

Har nogen er faringer med en sådan router? Er den mon for svag, eller kan den indstilles?

På forhånd tak.
De bedste hilsner

Ole Dupont

Arne Feldborg

Det hjælper dig måske ikke så meget. Men da der ikke er andre der har svaret lige et forslag til hav du måske bør kigge på.

Hvis computeren er tilsluttet med et fast netværkskabel, så burde kameraet ikke overhovedet have nogen  indflydelse på den datastrøm der går fra ruteren til computeren, eller på computerens ydelse i det hele taget. Men hvis du direkte kan mærke en nedgang i adgangen til nettet når kameraet er tilsluttet må der jo være noget galt.

Jeg kan umiddelbart se to muligheder. Enten at eet eller andet er forkert indstillet i ruteren (kender ikke den du har og kan derfor heller komme med løsningsforslg). Eller at kameraet lægger beslag på en stor del af båndbredden ind og ud af huset, feks. ved løbende at lægge billeder op på en webside eller lign.

Men det undrer mig alligevel lidt. Hvis kameraet og ruteren kun kører 802.11g standarden, så bruger den så lidt båndbredde at det slet ikke burde kunne mærkes på en ordentlig internet forbindelse.

Det leder tanken hen på, om det er muligt at din computer også kører trådløst og slet ikke bruger netkablet.?
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Henrik Poulsen

Hej Ole...

Hvilket trådløst kamera taler vi om....?

Hvis der er indbygget webserver i kameraet er det vigtigt at opsætning ikke konflikter med andre porte som bruges på netværket f.eks. port 80. Men det er lettere at svare på hvis jeg ved hvilket kamera det er.

Et trådløst kamera og en computer (trådløs eller kabel) burde ikke kunne give problemer på en router.

Ole Dupont

#3
Tak Arne og Henrik for Jeres input.

Der er tale om et IP Wireless/Wired Camera fra Foscam (Type FI8904/FI8904W). Kameraet bruger netop port 80.

Det er lykkedes mig at resette routeren, og jeg bilder mig ind, at det er blevet en anelse bedre, men bestemt ikke noget, der er værd at nævne.

Jeg fatter simpelthen ikke, at computeren tappes for kraft, når den er direkte tilsluttet routeren og således kører via netværkskabel, det er jo kameraet, der kører trådløst.

Systemet skulle være i stand til at sende en mail, når der er bevægelse foran kameraet, men det har jeg ikke fundet ud af at opsætte endnu, ligesom jeg heller ikke har lykkedes med at allokere optagelserne til en FTP-server (ja, man får lært nogle nye udtryk), selvom jeg har fundet en gratis en af slagsen på nettet.

Til sidst vil jeg undskylde, at emnet i nogen grad er off topic  ;D
De bedste hilsner

Ole Dupont

Henrik Nielsen

Hej Ole,

jeg har fået megen hjælp herinde, så måske kan jeg bidrage lidt.

Jeg kender ikke lige den router du har, men mange router har en log, hvor du kan gå ind se en trafik måling og hvor meget hver enkelt IP forbruger. Den overbelaster måske routeren ved at streame en masse data som ender i routeren.

Går du helt død, så prøv at stille spørgsmålet på
Eksperten.dk måske under gruppen

   1. » Forside
   2. » Spørgsmål og Svar
   3. » Netværk
   4. » Routers/Switches
   5. » Digital Overvågning af Router Trafik

Der er altid hjælp at hente der.

Henrik Nielsen
Sogne omkring Slagelse og Sorø, Sydfyn, Lolland-Falster og Lemvigegnen og Dronninglund omegnen . Født Slagelseaner nu Allerød.
slaegt.web4it.dk

Ole Dupont

Ved et tilfælde fandt jeg en side, hvorfra man kan styre routeren.

Jeg har re-booted routeren, og nu fungerer det hele meget bedre.

Tak for input  :)
De bedste hilsner

Ole Dupont