Titel for erhverv ved Folketælling 1860

Startet af Marianne Lykke Larsen, 30 Mar 2022 - 11:12

Forrige emne - Næste emne

Marianne Lykke Larsen



Kan nogen hjælpe med titlen på Lauritz Andresen Lykke FT 1860, Ribe amt, Jernved sogn, opslag 11, linje 11.

Lauritz Andresen Lykke, 36, ugift, født Branderup sogn, ...tagligt løstgangere

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=9034#9034,220193


Jeg læser det som han er daglejer?

Med venlig hilsen
Marianne Larsen

Gitte Johansen

Ribe, Gørding, Jernved, Jernvedlund, En gaard, 71, FT-1860, D4780

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Niels Hansen Pedersen     42     Gift     Gaardmand. huusfader. høkker          Kalslund Sogn 
Ane Kirstine Toft     41     Gift     Hans kone          Agerskov Sogn, Haderslev Amt 
Mette Magrethe Pedersen     13     Ugift     Deres børn          Branderup Sogn 
Marie Cathrine Pedersen     10     Ugift     Deres børn          Branderup Sogn 
Junge Marie Pedersen     8     Ugift     Deres børn          Branderup Sogn 
Pedrine Pedersen     8     Ugift     Deres børn          Branderup Sogn 
Peder Jensen Poul Pedersen     3     Ugift     Deres børn          Branderup Sogn 
Lauritz Andersen Lycke     36     Ugift     Kapitalist. kostgænger          Branderup Sogn 
Anders Eriksen     24     Ugift     Tjenestefolk          Norup Sogn, Odense Amt 
Hansine Eskesen     23     Ugift     Tjenestefolk          Gjørding Sogn, Ribe Amt 
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Marianne Lykke Larsen

Hej Gitte

Tak for dit svar, det havde jeg ikke set. I FT 1855 boede han i aftægtshus sammen med sin mor, så at han efter hendes død i 1858 skulle være kapitalist havde jeg ikke tænkt på.

venlig hilsen
Marianne Larsen

Jakob Ramlau

Det behøver paa ingen Maade at være en svimlende Formue. Udtrykket brugtes ofte om en som levede af sin Formue. Han har maaske arvet sin Moder?