Ruth Vermehren født 27.10 1894 københavn død 6.5 1983 og Esther Marie Vermehren

Startet af Mary Linda Lassen, 14 Feb 2022 - 16:17

Forrige emne - Næste emne

Mary Linda Lassen

Jeg har tidligere fået hjælp til at finde oplysninger om Ruth Vermehren og hendes familie - og tak for det. Bl.a at Ruths søster Esther bor sammen med  moren Louise Vermeheren født Borcshenius ved Folketællingen 1930 på Strandvejen i Gentofte. I 1940 (Esther er død 1933) bor Ruth sammen med sin mor , Louise i Hellerup  og her bor de også ( måske ikke på samme adresse - men i hvert fald sammen,) da moren, Louise dør i 1954. Datoen kan jeg ikke finde.

Men hvor bor Ruth i 1930? Det ser ellers ud som om hun har boet sammen med sin mor lige til dennes død? Og hun er begyndt at arbejde som uddannet teolog, bl.a. på "fabriksmissionen" og som ulønnet hjælpepræst ved Købehanvns fængsler. Så det er jo efter al sandsynlighed et sted i København.


Mary Linda Lassen

Tak! har du nummeret på opslaget. Jeg har nu læst Hallandsgade igennem flere gange og kan ikke finde hende. Når jeg når til nr. 20 fortsætter den med Njalsgade. Findes der Hallandsgade andre steder end i København? Eller er jeg helt blind - i så fald undskylder jeg både på forhånd og efterfølgende.


Mary Linda Lassen

Tak! og ovenikøbet var der ekstra info med på folketællingssiden!