Christen Jensen Thorn, Rougsø herred

Startet af Svend Thorn, 18 Jan 2022 - 15:06

Forrige emne - Næste emne

Svend Thorn

Christen Jensen Thorn død 14. december 1839 og begraves den 22. december i Ørsted, Rougsø herred. Aldersangivelsen 63 år indicerer at han må være født ca 1776, men der er ikke lykkedes at finde ham.

Dog er der en person med samme navn i FT 1834 født i 1767 (hustru Kirsten Sørensdatter). Jeg er dog ikke sikker på, at det er ham.

Christen har en datter, Abelone Christensdatter, født 25. august 1809, som bliver konfirmeret i 1824 i Ørsted kirke, Rougsø herred. Ved hans død står der, at han er født i Weilbye af Jens Nielsen. Men det har ikke bragt mig videre.

Er der nogen der kan hjælpe med hans fødselsdato, forældre og evt. søskende?

På forhånd, tak. :)

Gitte Johansen

Så vidt jeg kan se, hedder moderen Kirsten Sørensdatter, så mon ikke det er den rigtige i 1834

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=0173834#173834,29246138
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Randers, Rougsø, Ørsted, Ørsted, Ørsted, 35. 1 Hus, FT-1834, A7108

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Christen Jensen Thorn     67     Gift          Husmand og Wæver      
Kirsten Sørensdatter     55     Gift          Hans kone      
Ane Christensdatter     18     Ugift          Deres Datter      




Randers, Rougsø, Ørsted, Ørsted Bye, , 43, et Huus, FT-1845, B4445

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Kirsten Sørensdatter     66     Enke(mand)          Huuseier - Haandarbeide     Skjørring Sogn 
Anne Christensdatter     29     Ugift          hendes Datter, Skrædderpige     Ørsted Sogn, Randers Amt 
Maren Sørensdatter     29     Ugift          Skrædderske     Ørsted Sogn, Randers Amt 
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Svend Thorn

Tak skal du have Gitte. Han må så være født mellem 1767 og 1776. Som nævnt står der ved hans død at han er født i Weilbye.
Men hvem er hans forældre og søskende?

Mvh Svend