Oplusninger om Marie Andrea Reimers

Startet af Niels Korsgaard Nyeboe, 30 Okt 2010 - 09:54

Forrige emne - Næste emne

Niels Korsgaard Nyeboe

Hun er født den 8. april - jeg kender ikke årstallet, i Strandby ved Esbjerg.
Hun var gift med provst Vilhelm Christian Kold, født 7. oktober 1868 i Ans, Grønbæk sogn. Han døde i Taulov 1932. Jeg kan ikke finde nogen kirkebøger der omhandler Strandby ved Esbjerg, og håber at nogen kan give mig et tip om, hvor jeg skal søge.
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Alice Oppenheim

#1
Prøvet Jerne sogn?


Ribe, Skast, Jerne, Esbjerg, Et Hus, 183 Fam 1, FT-1880, C1851
Carsten Johan Heinrich Reimers 49  Gift Ingeniør  Lunden, Holsten
Kirstine Marie Reimers født Finderup 48  Gift Hustru  Grønbæk, Viborg Amt
Christian Georg Reimers 8  Ugift Barn  Jerne sogn
Marie Andrea Margrethe Reimers 5  Ugift Barn  Jerne sogn
Marie Augusta Pauline Clausen 24  Ugift Lærerinde for Deres Børn  Holbæk
Christine Marie Nielsen 23  Ugift Tjenestepige  Guldager, Ribe amt
Anna Cathrine Kock 15  Ugift Tjenestepige  Varde


Jerne KB 1867-87; opslag 93: født 8. april 1874

MVH
Alice Oppenheim

Hans Poulsen



Hej Niels

Måske kan du få en masse vigtige oplysninger serveret på fad ved at lægge vægten på provsten.

Hvis du kan komme i nærheden af *Teologisk Stat*, eller hvad den måtte hedde helt korrekt, kan du sikkert læse om ham og hans ægteskab.

Prøv evt. at bede om  assistance i *Hjælp til opslag* - der er forhåbentlig en slægstforsker, der har en stat stående i reolen.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Bente Aaris

Mvh
Bente Aaris
Godset♥ MOSS
https://aaris.webtrees.net

Thestrup-Bjørn

Hej Niels!

Google er et uundværligt værktøj.

Ved søgning på præstens navn fandt jeg på under 1 minut nedenstående:

Brorsons Kirke.
(Embedet oprettet ved kgl. Res. af 5. April 1905 fra 1. April af Helligkors Sogns 2. Sognedistrikt. Kirken indviet 6. Jan. 1901).
Sognepræst.
1. 1. April 1905. V i l h e l m C h r i s t i a n Kold, f. 7. Okt. 1868 i Ans, S. af Købmand Niels K. og 1. Hustru Adele
Yilh. Nyeboe. St. Schneeklotlrs Sk. 86, Kand. 21. Juni 92 1. 0.-1.), Lærer 1 Aar v. Borgerdydsk. K. og Østerbros Døtresk. og bjalp Pastor Obel v. St. Jacobs K. m. Møder og Husbesøg, pers. Kapl. Græsted-M: 9. Nov. 93, ord. 22. Nov., res. Kapl. Helligkors K. Kbh. 10. Juni 96, Førstepræst i Helligkors 2. Sognedistr. (Brorsons Kirken) 1. Jan. 01, B. M. f. Kirkel. Foren, f. Indre Mission i Kbh., Næstim. i Bestyr, f. St. Lukas Stift., Fm. f Børnehjemmet Godthaab, f. Menighedsforbundet i Kbh. af 1898, B. M. f. Kristel. Dagbl. og Haslev Højsk., har skr. Art. af °Pbyggeligt og polemisk Indhold, særlig rettet mod Bibelkritike. n, i Bladene, navnlig Kristel. Dagbl., samt udg. Prædiken v. Rigsdagens Aabn. d. 28. Sept. 1908 (08); g. 31. Okt. 00 i Sæby m. M a r i e A n d r e a M a r g r e t h e R e i m e r s , f. 8. April 74 i Strandby v. Esbjerg, D. af Ingeniør, Cand. polyt. Carsten Joh. Heinrich R. og Marie Kirstine Finderup. Se Stud. fra 86.

Fundet her - http://www.rosekamp.dk/Grohshenning_web_OK/Grohshenning_1_All/grohthenning_K_text.pdf


v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Regelsen

Vilhelm C. Kold var jo formand for Indre Mission!
Se D.B.L
Venlig hilsen
regelsen

Niels Korsgaard Nyeboe

Kære venner
Tusinde tak for Jeres hjælp.

mvh
Niels
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe