Hvor bliver Jacob Andreas Smidt eller Schmidt født jun 1786 og døbt 30 jun 1786

Startet af svenn chr. trønning, 17 Nov 2021 - 14:08

Forrige emne - Næste emne

svenn chr. trønning

Jeg søger efter hvor Jacob Andreas Smidt eller Schmidt født jun 1786 og døbt 30 jun i Trinitatis Kirke, Trinitatis Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt bliver Konfimeret henne.



Det sidste jeg har på ham er en Folketælling. 1801.


Folketælling-1801.
København, København (Staden), Nørre Kvarter, Nørre Kvarter, 630.
Samtlige personer i husstanden:
Navn: Alder: Status: Stilling i familien: Erhverv: Fødested:
Ulrich Gotlieb Jansen, 35, Gift, Cancellist      
Anne Elisabeth Pedersen, 36, Gift, g U.G. Jansen      
Jacob Schmidt, 14, Ugift, Moder g Jansen      
Hans Henrich Jansen, 3, Ugift, Fade Ulrich G.J      
Frideriche Jansen, 2, Ugift, Fade Ulrich G.J      
Anne Cathrine, 23, Ugift, Tj. Pige 


Jeg har set i Voe frue Kirkebog samt i Trinitatis Kirke, Trinitatis Sogn, Sokkelund Herred, Københavns Amt.

Begge steder ude held.

Nogle der ved hvor Jacob Andreas Schmidt bliver konfirmeret??

På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning

Helle Johanne Landberg

Kender du noget til hans videre færden? Vielse? Børn? Han kommer ikke frem i senere folketællinger, så han kan jo være død inden konfirmationen.

Mvh
Helle

Bente Wanning

ET BUD

Namn:   Jacob Andreas Schmidt
Kön:   Mandlig (Man)
Dödsålder:   46
Typ av händelse:   begravelse (Begravning)
Födelsedatum:   cirka 1785
Dödsdatum:   18 jun
Begravningsdatum:   21 jun 1831
Begravningsort:   Almindelig Hospitals, De gamles bys og Nørre Hospitals menigheder, Danmark

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Helle Johanne Landberg

Godt bud. Der skal nok ikke lægges for meget i, at han i følge dette skulle han være født i 1784, selvom han blev født i 1786. Dog finder jeg det en smule mistænkeligt, at han var almisselem, når man tænker på, at papfaren var cancellist, og halvbroderen Hans Henrik Jansen endte som Justitsraad, Chef for Generalstabens Secretairat og Ridder af Dannebrog. Men Jacob har måske været opfattet som en gøgeunge, de har skubbet ud af familien.

Her er link til KB nr. 80 https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17113965#147992,24436918

Mvh
Helle

svenn chr. trønning

Til Bente Wanning Møller Poulsen.

Må jeg sige dig mange tak for din store hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

svenn chr. trønning

Til Helle Johanne Landberg.

Nej jeg kender ikke noget til ham uden fødsel og FT 1801.

og så her hvor jeg får hans død.

Hans Mor Anne Elisabeth Petersen skulle være død 27 okt 1812, men hende har jeg endnu ikke fundet.

Desværre så er han død før Ft 1834 så jeg ved ikke om han var gift og hade børn.

Du skal have mange tak fordin store hjælp til mig.

Med venlig hilsen og forsat god dag.

Svenn Chr. Trønning

Helle Johanne Landberg

Velbekomme.

Her er skiftet efter Jacob Andreas Schmidt https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21912897#432087,33011035

Adressen er den samme som i KB, så det er den rigtige, selvom der står Jacob Andersen Schmidt. Jeg kan ikke læse så meget af det, men synes ikke, at der står noget om arvinger. Der var selvfølgelig heller intet at arve. Jeg synes, at der står noget med enkestand, som jeg tolker som, at han var enkemand. Man læg det til tydning i Forum for en sikkerheds skyld, hvis ikke nogen på tråden kan 'oversætte'.

Mvh
Helle