Christen Hansen F ca 1790 i Stavreby hvor er han

Startet af Jytte Qvist Jensen, 22 Sep 2021 - 09:04

Forrige emne - Næste emne

Jytte Qvist Jensen

Hej Helle Og Britta.
Tak for jeres store hjælp.
Mvh
Jytte

Lars Skovvang Larsen

Jeg har i dag fundet denne tråd.

Jeg har muligvis noget, der skal radikalt ændres; men mener alligevel at kunne byde på noget.
For 20 år siden har jeg af Adam Katzeff i Malmø fået oplysninger hvori Rasmus Jørgensen født 9. december i Allerslev by og sogn indgår.
Det ser ud til, at der er meget anderledes oplysninger om hans liv end jeg har.
Jeg vælger dog alligevel at vedhæfte en aneudskrift for ham, så må der rettes op på hans voksenliv senere.

Rasmus Jørgensens mor Ane Lisbeth Christensdatters ophav havde jeg ikke fået knækket, så på det punkt har jeg haft stor nytte af oplysningerne i tråden. Bemærkelsesværdigt er det, at hendes far Christen Hansens far Hans Christensens første kone Malene Madsdatter døde i forbedringshuset i København i 1791; der har været ballade i den familie.
Rasmus Jørgensens fædrende ophav har jeg haft mere styr på.
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk

Helle Johanne Landberg

Hej Lars

Har du set den opfølgende tråd https://forum.slaegt.dk/index.php?topic=176154.new;topicseen#new
Måske du også kunne finde nye oplysninger der, specielt om de ældste af Jørgens børn. Jørgen og Ane Lisbeth, samt deres to yngste drenge, er som sunket i jorden efter 1860. Det eneste, vi ved, er, at deres ældste søn Rasmus tog til Amerika jf. lægdsrullen. Ham, jeg har fundet i South Dakota, er det bedste bud på, hvad der blev af ham, men der står desværre kun fødselsår og ikke dato på nogen af optegnelserne. Så det endelige bevis mangler.

Mvh
Helle

Brian Hansen

Det hedder Rone Klint, og ligger syd for Feddet og Præstø Fjord
mvh Brian Hansen

Helle Johanne Landberg

Brian, forstår ikke din kommentar i forhold til tråden, men det hedder Roneklint i et ord (ikke i to). Mvh Helle