Franz Möhrke,

Startet af Karin Wingsted, 05 Maj 2021 - 19:27

Forrige emne - Næste emne

Karin Wingsted

Jeg søger hjælp til at finde navnene på Franz Möhrkes forældre.

Jeg kan i Mindeblad for Franz Möhrke, Skærbæk død under 1. Verdenskrig se, at han er født d. 15.11.1898 i Magdeburg.
Han kommer som 3 årig i pleje hos Karl Peter Hinrich Hansen og hustru Wilhelmine Mathilde f. Möhrke, som i 1910 flytter fra Holsten til Øster Gasse, Skærbæk.
De havde selv datteren Wilhelmine Dorothea, som var født i 1897.
Jeg er i gang med Wilhelmine Dorothea Laxy f. Hansens slægt, og vil rigtig gerne have denne plejebror placeret rigtigt, jeg formoder han var søstersøn til Wilhelmine Mathilde f. Möhrke. Hun havde en søster Augusta Wilhelmine Möhrke, som var et par år ældre, men jeg kender intet yderligere til slægten Möehrke, ud over at disse to søstre var født i Marienwerder af Ernst Möhrke og Wilhelmine Putzig.

Mon der sidder en derude "bag skærmen" som kan hjælpe mig, evt. fortælle mig hvor jeg kan søge i tyske kirkebøger.

Glade hilsner
Karin Wingsted

Inger Buchard

Du kan, hvis arkivalierne har overlevet verdenshistorien, bede om en fotokopi af fødselsattesten på
https://www.magdeburg.de/Start/Wissenschaft-Bildung/Bibliotheken-Archive/Stadtarchiv/

Se i højre margin efter 'Kontaktformular'

I øvrigt ser det ud til, at kirkebøgerne fra landskirken omkring Magdeburg er på vej på www.archion.de. Følg med dér, så du kan slå op i den relevante kirkebog, når den dukker op

Begge dele koster penge

Inger Buchard
Redaktør på DIS-Wiki